Toelichting bij COM(2005)207 - Verslagen van de lidstaten over in 2003 geconstateerde gedragingen die een ernstige inbreuk vormen op de voorschriften van het gemeenschappelijk visserijbeleid

Dit is een beperkte versie

U kijkt naar een beperkte versie van dit dossier in de EU Monitor.

Belangrijke juridische mededeling

|
52005PC0207

Mededeling van de Commissie aan de Raad en het Europees Parlement - Verslagen van de lidstaten over in 2003 geconstateerde gedragingen die een ernstige inbreuk vormen op de voorschriften van het gemeenschappelijk visserijbeleid /* COM/2005/0207 def. */


[afbeelding - zie origineel document] COMMISSIE VAN DE EUROPESE GEMEENSCHAPPEN

2.

Brussel, 30.5.2005


COM(2005) 207 definitief

MEDEDELING VAN DE COMMISSIE AAN DE RAAD EN HET EUROPEES PARLEMENT

Verslagen van de lidstaten over in 2003 geconstateerde gedragingen die een ernstige inbreuk vormen op de voorschriften van het gemeenschappelijk visserijbeleid

1.

Inleiding



De lidstaten zien erop toe dat passende maatregelen worden getroffen tegen natuurlijke personen of rechtspersonen die de regels van het gemeenschappelijk visserijbeleid i niet naleven.

Bij Verordening (EG) nr. 1447/1999 i is een lijst vastgesteld van gedragingen die een ernstige inbreuk vormen op de voorschriften van het gemeenschappelijk visserijbeleid. De in deze lijst opgenomen inbreuken houden verband met de belangrijkste verplichtingen op grond van de communautaire voorschriften inzake instandhouding van de visbestanden, visserijtoezicht en afzet van visserijproducten. Vergelijkbare lijsten zijn opgesteld door regionale visserijorganisaties. Gelet op de ernst van deze gedragingen zouden de nationale autoriteiten “proportionele, efficiënte en afschrikkende” sancties moeten opleggen.

Om de transparantie te vergroten over de wijze waarop de lidstaten voldoen aan hun verplichting om de communautaire regels te handhaven, moeten de lidstaten jaarlijks verslag uitbrengen bij de Commissie over de stappen die zij naar aanleiding van geconstateerde inbreuken hebben ondernomen. Met die informatie moet het mogelijk zijn de lidstaten onderling te vergelijken met betrekking tot de stappen die zij hebben ondernomen tegen marktdeelnemers uit de visserijsector die schuldig zijn bevonden aan een “ernstige inbreuk”, d.w.z. de marktdeelnemers die het verantwoord beheer van de bestanden het meest hebben geschaad. Het doel van de wetgever is het geleidelijk creëren van gelijke voorwaarden voor alle vissers zodat hun vertrouwen in de controleautoriteiten overal in de Europese Gemeenschap toeneemt, en zij de communautaire voorschriften betreffende de instandhouding van de visserijhulpbronnen naleven.

De procedure voor het meedelen van deze gegevens aan de Commissie is vastgelegd in Verordening (EG) nr. 2740/1999 i. Deze mededeling is gewijd aan de gegevens die van de lidstaten zijn ontvangen over gevallen die een ernstige inbreuk vormden op de voorschriften van het GVB en waartegen in 2003 een procedure is ingeleid. Dit is de vierde mededeling over dit onderwerp. De Commissie had de meest relevante gegevens over het jaar 2000 al gepubliceerd in haar mededeling van 12 november 2001 i, die over 2001 in de mededeling van 5 december 2002 i en die over 2002 in haar mededeling van 15 december 2003 i.

3.

Mededelingen van de lidstaten over het jaar 2003


De lidstaten moesten de Commissie vóór 31 maart 2004 hun gegevens over de in 2003 geconstateerde gevallen toezenden. Om de verwerking van de gegevens te vergemakkelijken, konden deze gegevens langs elektronische weg worden toegezonden in het elektronisch formaat dat tijdens de vergadering van de deskundigengroep Visserijcontrole van 21 februari 2001 is voorgesteld i.

Tijdens de vergadering van de deskundigengroep Visserijcontrole op Lanzarote van 12 tot en met 14 mei 2004 heeft de Commissie de lidstaten herinnerd aan hun verplichtingen en verzocht om, naast de op grond van de verordening van de Commissie vereiste gegevens, de aanvullende gegevens te verstrekken die nodig zijn voor een meer gedetailleerde analyse van de cijfers in de tabellen in de bijlage bij de mededeling. De Commissie heeft echter geen aanvullende gegevens ontvangen.

Helaas is het voor de meeste lidstaten niet mogelijk gebleken om te voldoen aan de in de communautaire wetgeving vastgestelde termijn of aan de vereisten inzake de technische voorschriften. Om deze redenen heeft de Commissie de indiening van de onderhavige mededeling moeten uitstellen i.

Hierbij moet worden opgemerkt dat de Commissie de tabellen in de bijlage uitsluitend heeft gebaseerd op de gegevens die de lidstaten hebben verstrekt overeenkomstig Verordening (EG) nr. 2740/99. Op 13 september 2004 heeft de Commissie de tabellen met de op dat moment beschikbare gegevens toegezonden aan de lidstaten zodat zij de betrokken cijfers konden corrigeren of bevestigen. Slechts enkele lidstaten hebben op dit verzoek van de Commissie gereageerd.

4.

AANTAL ERNSTIGE OVERTREDINGEN IN VERHOUDING TOT HET AANTAL VISSERSVAARTUIGEN PER LIDSTAAT


In de onderstaande tabel staat voor elke lidstaat het aantal vissersvaartuigen dat op 1 januari 2004 in het communautaire vlootregister was opgenomen, alsmede het aantal ernstige inbreuken dat de betrokken lidstaat geconstateerd en aan de Commissie gemeld heeft. Hierbij moet worden vermeld dat niet noodzakelijk bij alle gemelde inbreuken vissersvaartuigen betrokken zijn.

5.

Lidstaat Aantal vissersvaartuigen Aantal ernstige inbreuken


België

Denemarken

Duitsland

Griekenland

Spanje

Frankrijk

Ierland

Italië

Nederland

Portugal

Finland

Zweden

Verenigd Koninkrijk

OPMERKINGEN OVER DE DOOR DE LIDSTATEN INGEDIENDE VERSLAGEN

De lidstaten hebben in totaal 9 502 ernstige inbreuken gemeld waarbij sprake was van gedragingen als bedoeld in de lijst van Verordening (EG) nr. 1447/1999 van de Raad. Er zijn dus meer inbreuken geconstateerd dan in voorgaande jaren (7 298 in 2000, 8 139 in 2001 en 6 756 in 2002).

88% van de inbreuken zijn geconstateerd door 5 lidstaten, namelijk Griekenland, Frankrijk, Spanje, Italië en Portugal, waarvan de laatste drie veruit de meeste gevallen hebben gemeld. Deze landen zijn ook de landen met de grootste aantallen vaartuigen.In 22% van de gevallen betreft het niet-toegestane visserijactiviteiten, met op de tweede plaats vissen zonder vergunning (17%), terwijl de inbreuken die verband houden met het opslaan, verwerken, te koop aanbieden en vervoeren van visserijproducten die niet voldoen aan de handelsnormen, nu de derde plaats innemen met bijna het drievoudige van de score in 2002 (12%); naar het zich laat aanzien hebben de lidstaten bijzondere aandacht besteed aan laatstgenoemde inbreuk. Andere soorten gedragingen die vaak zijn gemeld, zijn de toepassing van verboden visserijmethoden en de vervalsing van gegevensbestanden (elk 10%). Er is een zeer beperkt aantal gevallen gemeld waarin sprake was van andere inbreuken op de GVB-regels, zoals manipulatie van het satellietvolgsysteem.

In 84% van de inbreukprocedures is een sanctie opgelegd. In Griekenland en Duitsland is bij 100% van de inbreuken een sanctie opgelegd. In Spanje en het Verenigd Koninkrijk gebeurde dat in meer dan 90% van de gevallen. In Zweden was daarentegen slechts bij 24% van de inbreuken sprake van een sanctie (in het voorgaande jaar was dat in dit land nog 5%). Het valt niet uit te sluiten dat als gevolg van een onjuiste registratie van gegevens, onder deze statistieken ook procedures zijn begrepen die in de voorgaande jaren zijn ingeleid en pas in 2003 zijn afgesloten.Bij het vergelijken van de boetes die vissers voor bepaalde inbreuken zijn opgelegd, zijn er nog steeds aanzienlijke verschillen tussen de lidstaten.

Bijvoorbeeld:

- voor het gebruik of aan boord houden van verboden vistuig bedroeg de gemiddelde boete EUR 451 in Portugal en EUR 9 000 in Nederland;

- voor niet-toegestane visserij bedroeg de boete in België gemiddeld EUR 375, terwijl in het Verenigd Koninkrijk een gemiddelde boete van EUR 19 255 werd opgelegd;

- voor het gericht vissen op of aan boord houden van verboden soorten bedroeg de gemiddelde boete in Denemarken EUR 20 en in EUR 8 379 in Spanje;

- voor vervalsing van de gegevens in de controledocumenten, bedroeg de gemiddelde boete in Duitsland EUR 98 en in het Verenigd Koninkrijk EUR 132 056.

Over het algemeen bedroeg de opgelegde boete in Finland EUR 282 en in het Verenigd Koninkrijk EUR 77 922. Vermeldenswaard is dat de 19 soorten inbreuken in Verordening (EG) nr. 1447/1999 niet naar ernst zijn gerangschikt. Bovendien is bij de gemelde boetes in sommige gevallen de waarde van de inbeslagneming vermeld, en in andere niet, wat betekent dat vergelijkingen tussen lidstaten een vertekend beeld geven. Bij het bepalen van de boete moet de bevoegde autoriteit wel degelijk rekening houden met de waarde van de vangsten aan boord. De Commissie is van mening dat deze regel, die slechts door enkele lidstaten wordt nageleefd, overal in de Gemeenschap zou moeten worden toegepast.

De gemiddelde boete in de gevallen waarin een sanctie is opgelegd, bedraagt EUR 4 664, wat veel hoger is dan het bedrag van voorgaande jaren (in 2002 was dit slechts EUR 1 757). Bovendien is in 4 720 gevallen de vangst of het vistuig in beslag genomen . België, Griekenland, Spanje en Italië hebben gemeld deze maatregel in een aanzienlijk aantal gevallen te hebben toegepast. Anderzijds hebben Duitsland en Finland gemeld geen vangsten of vistuig in beslag te hebben genomen.De Commissie is van mening dat een administratieve sanctie zoals de intrekking van een vergunning tot het uitoefenen van een beroepsactiviteit een zeer doeltreffend middel kan zijn om de naleving van de GVB-regels te bevorderen, aangezien deze sanctie snel zou kunnen worden toegepast. Het is dan ook betreurenswaardig dat de lidstaten dit middel niet vaker gebruiken.

Gelet op het aantal vissersvaartuigen dat op 1 januari 2004 in het communautaire vlootregister was opgenomen (86 585) i en op het aantal inbreuken naar aanleiding waarvan een sanctie is opgelegd (8 012), mag worden geconcludeerd dat procedures zijn ingeleid ten aanzien van ongeveer 10% van de vloot. Dit percentage is in werkelijkheid nog enigszins lager aangezien een niet nader te bepalen aantal procedures is ingeleid tegen marktdeelnemers op de wal.

6.

SLOTOPMERKINGEN


Net als in de voorgaande mededelingen over gedragingen die een ernstige inbreuk vormen op de voorschriften van het GVB, moet erop worden gewezen dat de gegevens niet eenvoudig kunnen worden geïnterpreteerd aangezien het uitsluitend om getallen gaat. Als de lidstaten de Commissie geen nadere informatie verstrekken die meer inzicht in de getallen zou kunnen geven, is het moeilijk een duidelijk beeld van de situatie te krijgen.

Bovendien zijn er aanwijzingen dat de bij de Commissie ingediende gegevens met betrekking tot ernstige inbreuken inaccuraat zijn. In enkele gevallen lijkt het erop dat de aantallen gemelde inbreuken wellicht ook gevallen omvatten in de sportvisserij en in andere visserijactiviteiten die niet onder het GVB vallen. Wat de gemiddelde boetes betreft, omvatten de meegedeelde gegevens in enkele gevallen wellicht ook de waarde van de inbeslagnemingen, die eigenlijk apart zou moeten worden vermeld. Voorts lijkt het erop dat de uitslag van bepaalde zaken buiten beschouwing is gebleven doordat deze zaken niet meer in hetzelfde jaar waarin de inbreuk wordt geconstateerd, hun beslag krijgen.

Ook de nauwkeurigheid van de verzamelde gegevens varieert sterk, zelfs binnen lidstaten. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren als de bevoegdheden sterk gedecentraliseerd zijn of als bevoegdheden over verschillende autoriteiten met onderling afwijkende structuren zijn verdeeld. Er lijkt ook een algemeen probleem te bestaan met betrekking tot feedback over de uitslag van zaken, met name van het gerechtelijk apparaat, die de betrouwbaarheid van de statistieken kan schaden.

Aangezien niet valt uit te sluiten dat de lidstaten soms onjuiste codes voor de inbreuken gebruiken en aangezien zij het formulier van bijlage I bij Verordening (EG) nr. 2740/1999 niet altijd correct invullen, moeten alle getallen met de nodige voorzichtigheid worden gebruikt. Bovendien kunnen de meegedeelde gegevens niet volledig worden benut aangezien niet alle velden door de lidstaten worden ingevuld. De Commissie dringt er dan ook op aan dat alle vereisten in acht worden genomen om haar in staat te stellen accurate gegevens te publiceren.

Rekening houdend met alle moeilijkheden is de Commissie voornemens een overlegprocedure te starten om de situatie te verbeteren. Als eerste stap in dit proces zullen de lidstaten worden uitgenodigd voor een vergadering van de deskundigengroep om te bespreken hoe de verslaglegging door de lidstaten en de inhoud van toekomstige mededelingen kunnen worden verbeterd. In dit verband mag ook niet worden vergeten dat de Commissie zich ertoe heeft verbonden de administratieve belasting zoveel mogelijk te beperken, zoals beschreven in haar mededeling met de titel “Vooruitzichten voor de vereenvoudiging en verbetering van de regelgeving inzake het gemeenschappelijk visserijbeleid”[10].

Tijdens de vergadering zal ook de aandacht worden gevestigd op de bij recent onderzoek aangetoonde verschillen tussen de sancties die in de verschillende lidstaten worden opgelegd. Deze vergadering is extra belangrijk omdat de lidstaten die op 1 mei 2004 tot de Europese Unie zijn toegetreden, bij die gelegenheid verslag zullen kunnen uitbrengen aan de Commissie over de in 2004 opgespoorde inbreuken.Aangezien sommige lidstaten zich niet bereid tonen om te voldoen aan hun verplichting om tijdig en accuraat gegevens over ernstige inbreuken te verstrekken, sluit de Commissie verdere stappen tegen deze lidstaten vooralsnog niet uit.

Ook al is het moeilijk om duidelijke conclusies te trekken, de Commissie wil benadrukken dat er weliswaar enige vooruitgang is geboekt, maar dat de lidstaten nog niet alle mogelijke maatregelen hebben genomen om gedragingen die strijdig zijn met het GVB, te bestrijden. Het geringe aantal inbreuken dat is geconstateerd in verband met manipulatie van het satellietvolgsysteem, doet bijvoorbeeld de vraag rijzen of er wel nationale regelgeving is vastgesteld. Bovendien kan worden gesteld dat de hoogte van de sancties die in de verschillende lidstaten worden opgelegd, geen afschrikkende werking lijkt te hebben. Ofschoon uit de statistieken blijkt dat aan meer dan 10% van de vaartuigen een sanctie is opgelegd, is het bedrag dat de sector in 2003 wegens sancties heeft moeten betalen (EUR 28,7 miljoen) i ruwweg gelijk aan 4 promille van de waarde van de aanvoer in 2002 i.

7.

LIJST VAN TABELLEN


- BIJLAGE I: DATA WAAROP DE GEGEVENS ZIJN DOORGESTUURD

- Bijlage II: Aantal geconstateerde gevallen per soort inbreuk en per lidstaat

- Bijlage III: Aantal geconstateerde gevallen, onderverdeeld naar nationaliteit van degene die de inbreuk heeft begaan en naar lidstaat

- Bijlage IV: Aantal bestrafte gevallen per soort inbreuk en per lidstaat

- Bijlage V: Gemiddelde boete per soort inbreuk en per lidstaat

- Bijlage VI: Aantal inbeslagnemingen per soort inbreuk en per lidstaat

- Bijlage VII: Door de visserijsector in iedere lidstaat naar aanleiding van ernstige inbreuken betaald bedrag

Lijst van codes voor het melden van ernstige inbreuken

A1 : Obstructie van de werkzaamheden van de visserij-inspecteurs

A2 : Vervalsing, verhulling, vernietiging of manipulatie van bewijsstukken

B1 : Obstructie van de werkzaamheden van de waarnemers

C1 : Uitoefening van de visserij zonder visvergunning, visdocument of andere toestemming

C2 : Uitoefening van de visserij met een vervalst document

C3 : Vervalsen, verwijderen of verhullen van de identificatietekenen van het vissersvaartuig

D1 : Het gebruik of aan boord houden van verboden vistuig

D2 : Het gebruiken van verboden visserijmethoden

D3 : Het niet vastsjorren of opbergen van verboden vistuig

D4 : Het gericht vissen op of aan boord houden van verboden soorten

D5 : Niet-toegestane visserij

D6 : Overtreding van de voorschriften betreffende de minimummaten

D7 : Overtredingen van de voorschriften en procedures voor het overladen

E1: Vervalsing of niet-registratie van de gegevens in logboeken enz.

E2 : Ingrijpen in het satellietvolgsysteem voor vissersvaartuigen.

8.

E3 : Niet-naleving van de voorschriften betreffende de melding van de verplaatsingen van de vissersvaartuigen via telecommunicatieapparatuur


E4 : Overtreding door de kapitein van een vissersvaartuig van een derde land van de toepasselijke controlevoorschriften bij het opereren in de communautaire wateren

F1 : Het lossen van visserijproducten zonder de communautaire voorschriften inzake controle en naleving in acht te nemen.

9.

F2 : Het opslaan, verwerken, te koop aanbieden en vervoeren van visserijproducten die niet voldoen aan de geldende handelsnormen


NA : Niet gespecificeerd

Bijlage I

Lidstaat Datum van eerste ontvangst (uiterste datum: 31 maart 2004) Datum van laatste geslaagde transmissie via FIDES Opmerkingen

België 23 maart 23 maart Elektronische transmissie - FIDES

Denemarken 7 april 7 april Elektronische transmissie - FIDES

Duitsland 24 maart 24 maart Elektronische transmissie - FIDES

Griekenland 31 maart 2 juni Elektronische transmissie - FIDES

Spanje 30 maart 27 september Elektronische transmissie - FIDES

Frankrijk 1 april 22 april Elektronische transmissie - FIDES

Ierland 29 september 29 oktober Per post; alleen samenvattende verslagen Herinnering verzonden per post op 21.6.2004 Herinnering verzonden per fax op 29.7.

Italië 3 augustus 4 november Per post; bestanden onbruikbaar (tiff-formaat) Herinnering verzonden per fax op 29.7.

10.

Luxemburg - - -


Nederland 21 april 22 april Elektronische transmissie - FIDES

Oostenrijk - - -

Portugal 6 mei 13 mei Per e-mail in EXCEL-formaat

Finland 31 maart 31 maart Elektronische transmissie - FIDES

Zweden 30 maart 13 april Elektronische transmissie - FIDES

Verenigd Koninkrijk 1 april 4 oktober Elektronische transmissie - FIDES

Bijlage II

DNK

DEU

GRC

ESP

FRA

IRL

ITA

LUX

NLD

AUT

PRT

FIN

SWE

GBR

TOTAL

Bijlage IV

CodeBELDNKDEUGRCESPFRAIRLITALUXNLDAUTPRTFINSWEGBRTOTAL A58

(68)59

(59)4

(27)0

(6)8

(11)0

(1)1

(1)130

– 75% A0

(1)4

(4)0

(1)4

– 67% B1

(1)1

(1)2

– 100% C5

(8)10

(10)114

(114)677

(677)21

(42)0

(10)194

(230)276

(520)0

(1)4

(15)2

(2)1303

– 80% C2

(2)37

(37)0

(1)39

– 98% C4

(4)7

(7)45

(45)8

(11)0

(1)12

(12)2

(6)33

(56)111

– 78% D14

(15)32

(37)6

(6)61

(61)85

(132)0

(3)188

(205)5

(21)138

(187)0

(1)1

(3)8

(8)538

– 79% D12

(12)443

(443)197

(197)1

(5)127

(130)1

(2)92

(137)9

(9)882

– 94% D9

(9)10

(11)2

(2)0

(1)0

(2)21

– 84% D22

(54)1

(1)20

(20)24

(32)0

(26)17

(17)2

(2)2

(10)3

(3)91

– 55% D2

(3)9

(13)105

(105)671

(674)39

(99)0

(8)724

(771)0

(1)250

(368)2

(4)7

(34)2

(2)1811

– 87% D4

(4)40

(54)8

(8)86

(86)259

(259)24

(101)0

(1)135

(135)26

(27)11

(17)1

(3)7

(7)601

– 86% D2

(2)1

(1)1

(1)4

– 100% E23

(32)101

(220)103

(103)291

(293)24

(93)0

(41)53

(63)15

(38)2

(6)2

(3)5

(17)46

(52)665

– 69% E69

(69)1

(1)4

(4)74

– 100% E6

(12)0

(3)4

(28)1

(8)11

– 22% E1

(4)1

– 25% F0

(1)202

(202)3

(7)2

(3)11

(17)8

(8)1

(3)2

(2)229

– 94% F1

(1)5

(16)9

(9)549

(549)18

(23)525

(571)10

(10)1

(1)1118

– 95% NA0

(3)369

(389)8

(13)377

– 93%48

(59)

81%285

(485)

59%128

(128)

100%766

(766)

100%3153

(3158)

100%268

(596)

11.

45%0


(103)

0%2361

(2569)

12.

92%70


(124)

56%820

(1316)

13.

62%5


(10)

14.

50%23


(97)

15.

24%85


(91)

93%8012

(9502)

84%

Bijlage V

CodeBELDNKDEUGRCESPFRAIRLITALUXNLDAUTPRTFINSWEGBRTOTAL A839

(2)5289

(59)150

(2)684

(7)154

(1)4492

A3383

(4)3383

B180

(1)180

C335

(1)3472

(7)385

(94)2087

(677)2885

(10)575

(183)689

(167)475

(4)4236

(2)1514

C300

(1)818

(37)805

C341

(7)3934

(45)350

(7)1434

(10)204

(14)2398

D7500

(1)2884

(1)1520

(5)870

(61)736

(48)7649

(123)9000

(1)451

(35)674

(1)3321

(8)3871

D692

(405)5107

(197)801

(1)989

(43)1100

(1)219

(13)385

(2)2016

D634

(9)600

(6)2064

(2)790

D386

(4)20

(1)8379

(20)2224

(16)1033

(1)172

(2)5007

(2)4698

D375

(2)671

(1)977

(93)1781

(674)1808

(30)9889

(466)568

(111)526

(2)1352

(7)19255

(2)4371

D917

(3)686

(16)355

(5)816

(76)3425

(259)638

(12)1033

(23)1042

(11)813

(10)333

(1)5589

(7)2494

D1500

(2)1000

(1)1032

(1)1258

E1214

(7)364

(74)98

(96)4558

(293)273

(10)73336

(50)456

(12)400

(1)150

(2)418

(5)132056

(42)17913

E5091

(69)60

(1)3139

(4)4917

E750

(4)55

(4)826

(1)449

E167

(1)167

F10415

(202)1513

(2)1033

(2)1697

(7)622

(8)1278

(1)2696

(2)9520

F831

(8)1917

(549)448

(9)6503

(345)430

(7)385

(1)3602

NA1397

(173)135

(5)1361

(178)1500

(13)455

(99)379

(114)700

(684)3202

(3158)1156

(158)8304

(1433)1075

(39)588

(364)282

(5)742

(23)77922

(73)4664

(6163)

Bijlage VI

CodeBELDNKDEUGRCESPFRAIRLITALUXNLDAUTPRTFINSWEGBRTOTALA0

(68)35

(59)1

(27)0

(6)2

(11)0

(1)0

(1)38

(173)A0

(1)0

(4)0

(6)0

(6)B0

(1)0

(1)0

(2)C0

(8)0

(10)114

(114)382

(677)13

(42)0

(10)95

(230)86

(520)0

(1)2

(15)0

(2)692

(1629)C2

(2)37

(37)0

(1)39

(40)C0

(4)7

(7)29

(45)0

(11)0

(1)0

(12)2

(6)3

(56)41

(142)D1

(15)3

(37)0

(6)15

(61)58

(132)0

(3)148

(205)3

(21)81

(187)0

(1)0

(3)1

(8)310

(679)D0

(12)443

(443)107

(197)0

(5)112

(130)0

(2)85

(137)8

(9)755

(935)D0

(9)3

(11)2

(2)0

(1)0

(2)5

(25)D2

(54)0

(1)4

(20)9

(32)0

(26)17

(17)2

(2)0

(10)2

(3)36

(165)D2

(3)1

(13)105

(105)310

(674)10

(99)0

(8)623

(771)0

(1)132

(368)0

(4)3

(34)1

(2)1187

(2082)D3

(4)0

(54)0

(8)86

(86)79

(259)11

(101)0

(1)102

(135)26

(27)1

(17)0

(3)1

(7)309

(702)D0

(2)0

(1)1

(1)1

(4)E19

(32)1

(220)0

(103)277

(293)0

(93)0

(41)44

(63)3

(38)1

(6)0

(3)0

(17)3

(52)348

(961)E69

(69)0

(1)1

(4)70

(74)E0

(12)0

(3)0

(28)0

(8)0

(51)E0

(4)0

(4)F0

(1)195

(202)1

(7)2

(3)6

(17)0

(8)0

(3)0

(2)204

(243)F1

(1)0

(16)9

(9)80

(549)10

(23)356

(571)10

(10)0

(1)466

(1180)NA0

(3)217

(389)2

(13)219

(405)26

(59)7

(485)0

(128)766

(766)1619

(3158)116

(596)0

(103)1721

(2569)50

(124)393

(1316)0

(10)5

(97)17

(91)4720

(9502)

Bijlage VII

CodeBELDNKDEUGRCESPFRAIRLITALUXNLDAUTPRTFINSWEGBRTOTAL A318958

1,1% A13533

0,0% B180

0,0% C1733646

6,0% C30582

0,1% C199061

0,7% D1099293

3,8% D1334590

4,6% D13432

0,0% D216116

0,8% D6067275

21,1% D1054959

3,7% D5032

0,0% E10604534

36,9% E363891

1,3% E4045

0,0% E167

0,0% F2132429

7,4% F3309994

11,5% NA242313

0,8% Total (€)19500

0,1%45035

0,2%43151

0,2%478809

1,7%10112053

35,2%182590

0,6%11900289

41,4%41933

0,1%213870

0,7%1412

0,0%17077

0,1%5688312

19,8% Vessels Average (€)154,12,19,25,702,22,760,44,20,0,10,781,326,