Bijlagen bij COM(2007)184 - Kader voor het Europese onderzoek over taalvaardigheden - Hoofdinhoud
Dit is een beperkte versie
U kijkt naar een beperkte versie van dit dossier in de EU Monitor.
dossier | COM(2007)184 - Kader voor het Europese onderzoek over taalvaardigheden. |
---|---|
document | COM(2007)184 ![]() ![]() |
datum | 13 april 2007 |
List of Members of the European Indicator of Language Competence Advisory Board
Land | Organisatie | Titel | Familienaam | Voornaam |
Council of Europe | Mr | Sheils | Joseph |
Eurydice | Ms | Baidak | Nathalie |
Oostenrijk | Österreichisches Sprachen-Kompetenz-Zentrum | Mr | Abuja | Gunther |
België (Vlaamse Gemeenschap) | Flemish Department for Education and Training - Curriculum Division | Ms | Raes | Nicole |
België (Duitstalige Gemeenschap) | not yet nominated |
België (Franstalige Gemeenschap) | Service général de pilotage du système éducatif | Mr | Woolf | Alain |
Bulgarije | not yet nominated |
Cyprus | Ministry of Education and Culture | Ms | Tofaridou | Efrosyni |
Tsjechië | Institute for Information on Education | Ms | Kramplova | Iveta |
Denemarken | Ministry of Education, International unit | Ms | Andersen | Pernille Skou Brønner |
Estland | National Examination and Qualification Center | Ms | Sõstar | Kersti |
Finland | Finnish National Board of Education | Ms | Mustaparta | Anna-Kaisa |
Frankrijk | Ministère de l'Education Nationale, de l'Enseignement Supérieur et de la Recherche | Mr | Monnanteuil | François |
Duitsland | Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung (DIPF) | Mr | Klieme | Eckhard |
Duitsland (vervanger) | Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung (DIPF) | Mr | Hesse | Hermann-Günter |
Griekenland | Ministry of National Education and Religious Affairs | Mr | Papadakis | Nikolaos |
Griekenland | Greek Unit of the Eurydice Network, Ministry of National Education and Religious Affairs | Mr | Papamanolis | Nikos |
Hongarije | ELTE University - National Institution of Public Education | Ms | Major | Eva |
Hongarije | Ministry of Education | Ms | Kádár-Fülöp | Judit |
Ierland | Centre for Language and Communication Studies | Mr | Little | David |
Italië | Directorate-General for Foreign Affairs, Ministry of Education | Ms | Di Nicuolo | Giulia |
Letland | Ministry of Education and Science | Mr | Mankovs | Leonīds |
Letland | The Centre for Curriculum Development and Examinations | Ms | Muceniece | Gundega |
Litouwen | Education Development Centre, Ministry of Education and Science | Ms | Jariene | Raimonda |
Luxemburg | Ministère de l’Education et de la Formation professionnelle | Mr | Fandel | Jean-Claude |
Malta | Ministry for Education, Youth and Employment | Mr | Camilleri | George |
Nederland | Hesta Advies - en Vertaalbureau | Mr | Molenaar | Peter |
Polen | Ministry of National Education | Mr | Poszytek | Pawel |
Portugal | Faculdade de Psicologia e Ciências da Educação, Universidade de Lisboa | Ms | Peralta | Helena |
Roemenië | National Institute for Educational Sciences | Mr | Nasta | Dan Ion |
Slowakije | National Institute for Education, Department of foreign Languages | Ms | De Jaegher | Darina |
Slovenië | waiting for new nomination |
Spanje | Ministerio de Educación y Ciencia - Instituto de Evaluación (IE) | Ms | Tovar Sánchez | Carmen |
Zweden | Skolverket - Swedish National Agency for Education | Mr | Lagergren | Tommy |
Verenigd Koninkrijk | Strategic Analysis and Data Services Group - Department for Education and Skills | Mr | Leman | Steve |
Verenigd Koninkrijk (Wales) | University of Swansea | Mr | Meara | Paul |
Verenigd Koninkrijk (Schotland) | Scottish Qualifications Authority | Mr | Van Krieken | Robert |
[1] Conclusies van het voorzitterschap, Barcelona, deel I, punt 43.1. Maart 2002.
[2] Een nieuwe kaderstrategie voor meertaligheid, COM(2005) 596 definitief.
[3] De Europese indicator van het taalvermogen COM(2005) 356 definitief.
[4] Conclusies van de Raad van 18 en 19 mei 2006 over de Europese taalvaardigheidsindicator (2006/C 172/01).
[5] De Adviesraad is door de Commissie ingesteld bij een Besluit van de Commissie van 26 oktober 2006. De Adviesraad is in 2006 tweemaal bijeengekomen.
[6] Een samenhangend kader van indicatoren en benchmarks voor de toetsing van de vorderingen met de Lissabondoelstellingen op onderwijs- en opleidingsgebied COM(2007) 61 definitief.
[7] COM(2005) 356 definitief.
[8] Conclusies van de Raad (2006/C 172/01).
[9] Eurostat, UOE.
[10] Conclusies van de Raad (2006/C 172/01).
[11] Conclusies van de Raad (2006/C 172/01).
[12] Het Centre for research on lifelong learning (CRELL/Gemeenschappelijk Centrum voor Onderzoek, Ispra) voert momenteel een onderzoeks- en ontwikkelingsproject uit over geautomatiseerde openbronbeoordelingsinstrumenten voor het beoordelen van vaardigheden, waarbij rekening wordt gehouden met lopende onderzoeksinitiatieven op dit gebied.
[13] De financiële en personele middelen voor het ontwikkelen van de indicator van het taalvermogen zijn al uiteengezet in de financiële bijlage bij COM(2005) 356 definitief.