Bijlagen bij COM(2007)184 - Kader voor het Europese onderzoek over taalvaardigheden

Dit is een beperkte versie

U kijkt naar een beperkte versie van dit dossier in de EU Monitor.

dossier COM(2007)184 - Kader voor het Europese onderzoek over taalvaardigheden.
document COM(2007)184 NLEN
datum 13 april 2007
BIJLAGE

List of Members of the European Indicator of Language Competence Advisory Board

Land | Organisatie | Titel | Familienaam | Voornaam |

Council of Europe | Mr | Sheils | Joseph |

Eurydice | Ms | Baidak | Nathalie |

Oostenrijk | Österreichisches Sprachen-Kompetenz-Zentrum | Mr | Abuja | Gunther |

België (Vlaamse Gemeenschap) | Flemish Department for Education and Training - Curriculum Division | Ms | Raes | Nicole |

België (Duitstalige Gemeenschap) | not yet nominated |

België (Franstalige Gemeenschap) | Service général de pilotage du système éducatif | Mr | Woolf | Alain |

Bulgarije | not yet nominated |

Cyprus | Ministry of Education and Culture | Ms | Tofaridou | Efrosyni |

Tsjechië | Institute for Information on Education | Ms | Kramplova | Iveta |

Denemarken | Ministry of Education, International unit | Ms | Andersen | Pernille Skou Brønner |

Estland | National Examination and Qualification Center | Ms | Sõstar | Kersti |

Finland | Finnish National Board of Education | Ms | Mustaparta | Anna-Kaisa |

Frankrijk | Ministère de l'Education Nationale, de l'Enseignement Supérieur et de la Recherche | Mr | Monnanteuil | François |

Duitsland | Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung (DIPF) | Mr | Klieme | Eckhard |

Duitsland (vervanger) | Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung (DIPF) | Mr | Hesse | Hermann-Günter |

Griekenland | Ministry of National Education and Religious Affairs | Mr | Papadakis | Nikolaos |

Griekenland | Greek Unit of the Eurydice Network, Ministry of National Education and Religious Affairs | Mr | Papamanolis | Nikos |

Hongarije | ELTE University - National Institution of Public Education | Ms | Major | Eva |

Hongarije | Ministry of Education | Ms | Kádár-Fülöp | Judit |

Ierland | Centre for Language and Communication Studies | Mr | Little | David |

Italië | Directorate-General for Foreign Affairs, Ministry of Education | Ms | Di Nicuolo | Giulia |

Letland | Ministry of Education and Science | Mr | Mankovs | Leonīds |

Letland | The Centre for Curriculum Development and Examinations | Ms | Muceniece | Gundega |

Litouwen | Education Development Centre, Ministry of Education and Science | Ms | Jariene | Raimonda |

Luxemburg | Ministère de l’Education et de la Formation professionnelle | Mr | Fandel | Jean-Claude |

Malta | Ministry for Education, Youth and Employment | Mr | Camilleri | George |

Nederland | Hesta Advies - en Vertaalbureau | Mr | Molenaar | Peter |

Polen | Ministry of National Education | Mr | Poszytek | Pawel |

Portugal | Faculdade de Psicologia e Ciências da Educação, Universidade de Lisboa | Ms | Peralta | Helena |

Roemenië | National Institute for Educational Sciences | Mr | Nasta | Dan Ion |

Slowakije | National Institute for Education, Department of foreign Languages | Ms | De Jaegher | Darina |

Slovenië | waiting for new nomination |

Spanje | Ministerio de Educación y Ciencia - Instituto de Evaluación (IE) | Ms | Tovar Sánchez | Carmen |

Zweden | Skolverket - Swedish National Agency for Education | Mr | Lagergren | Tommy |

Verenigd Koninkrijk | Strategic Analysis and Data Services Group - Department for Education and Skills | Mr | Leman | Steve |

Verenigd Koninkrijk (Wales) | University of Swansea | Mr | Meara | Paul |

Verenigd Koninkrijk (Schotland) | Scottish Qualifications Authority | Mr | Van Krieken | Robert |

[1] Conclusies van het voorzitterschap, Barcelona, deel I, punt 43.1. Maart 2002.

[2] Een nieuwe kaderstrategie voor meertaligheid, COM(2005) 596 definitief.

[3] De Europese indicator van het taalvermogen COM(2005) 356 definitief.

[4] Conclusies van de Raad van 18 en 19 mei 2006 over de Europese taalvaardigheidsindicator (2006/C 172/01).

[5] De Adviesraad is door de Commissie ingesteld bij een Besluit van de Commissie van 26 oktober 2006. De Adviesraad is in 2006 tweemaal bijeengekomen.

[6] Een samenhangend kader van indicatoren en benchmarks voor de toetsing van de vorderingen met de Lissabondoelstellingen op onderwijs- en opleidingsgebied COM(2007) 61 definitief.

[7] COM(2005) 356 definitief.

[8] Conclusies van de Raad (2006/C 172/01).

[9] Eurostat, UOE.

[10] Conclusies van de Raad (2006/C 172/01).

[11] Conclusies van de Raad (2006/C 172/01).

[12] Het Centre for research on lifelong learning (CRELL/Gemeenschappelijk Centrum voor Onderzoek, Ispra) voert momenteel een onderzoeks- en ontwikkelingsproject uit over geautomatiseerde openbronbeoordelingsinstrumenten voor het beoordelen van vaardigheden, waarbij rekening wordt gehouden met lopende onderzoeksinitiatieven op dit gebied.

[13] De financiële en personele middelen voor het ontwikkelen van de indicator van het taalvermogen zijn al uiteengezet in de financiële bijlage bij COM(2005) 356 definitief.