Bijlagen bij COM(2011)933 - Initiatief "Kansen voor jongeren"

Dit is een beperkte versie

U kijkt naar een beperkte versie van dit dossier in de EU Monitor.

dossier COM(2011)933 - Initiatief "Kansen voor jongeren".
document COM(2011)933 NLEN
datum 20 december 2011
BIJLAGE III van 23.11.2011, blz 6f.

[6]               Zie ontwerp van de Commissie voor het gezamenlijk verslag over onderwijs en opleiding 2020, COM(2011) 902 van 20.12.2011.

[7]               Voortijdige schoolverlaters zijn jongeren die het onderwijs of een opleiding verlaten op het niveau van het lager middelbaar onderwijs of een lager niveau, en die niet langer onderwijs of een opleiding volgen.

[8]               Scarpetta S., A. Sonnet and T. Manfredi (2010) "Rising youth unemployment during the crisis: how to prevent negative long-term consequences on a generation?", OECD Social, Employment and Migration Papers, No. 106.

[9]               Conclusies van de Raad 11838/11 van 20 juni 2011 over de bevordering van de werkgelegenheid voor jongeren.

[10]             PB C 191(2011).

[11]             In sommige landen bedraagt de uitval 20-30%.

[12]             Mededeling van de Commissie "Jaarlijkse groeianalyse 2012", COM(2011)815 van 23 november 2011.

[13]             Zie ontwerp van de Commissie voor het gezamenlijk verslag over onderwijs en opleiding 2020, COM(2011) 902 van 20 december 2011.

[14]             Overeenkomstig haar verbintenis in het besluit interne markt heeft de Commissie haar voorstel voor een herziening van de EU-voorschriften betreffende de erkenning van beroepskwalificaties ingediend (COM(2011) 883 definitief van 20 december 2011).

[15]             Jaarlijkse groeianalyse 2012, COM(2011)815 van 23 november 2011.

[16]             BG, CY, EE, EL, ES, FR, HU, IE, IT, LT, LV, PL, PT, RO, SE, SK en UK.

[17]             Gebaseerd op door de lidstaten verstrekte gegevens over de ESF-betalingen op national niveau in verhouding tot de totale toewijzing aan het einde van Q3 2011.

[18]             Begin 2012 zal de Commissie een omvattende studie naar het aanbod van leerlingplaatsen in de EU presenteren. Momenteel volgt circa 40% van de scholieren in het hoger middelbaar onderwijs een beroepsopleiding van het leerlingtype. Minder dan de helft volgt echter een tweesporige opleiding die theorie en arbeidsplaatspraktijk combineert.