Bijlagen bij COM(2015)633 - Digitale overeenkomsten voor Europa - Het aanboren van het potentieel van elektronische handel

Dit is een beperkte versie

U kijkt naar een beperkte versie van dit dossier in de EU Monitor.

bijlage 5 bij het werkdocument van de diensten van de Commissie dat de effectbeoordeling bij de voorstellen bevat, SWD (2015) 275.
(20) Naast een toegenomen internetpenetratie en -gebruik (80 % ofwel 317 miljoen Europeanen gebruikten in 2014 internet), wakkert een groeiend aantal gebruikers van smartphones, e-readers en tablets, de vraag naar digitale inhoud aan. In aanmerking nemend dat, volgens Flash Eurobarometer 411 "Cross-border access to digital content" (Grensoverschrijdende toegang tot digitale inhoud) (2015), de overgrote meerderheid van de internetgebruikers in de EU in de leeftijd van 15-24 jaar op dit moment online toegang heeft tot enige vorm van digitale inhoud (87 % heeft online toegang tot muziek, 80 % bekijkt audiovisuele inhoud online en 58% downloadt of speelt spelletjes online), is het redelijk aannemelijk dat deze toename in de nabije toekomst zichtbaar wordt.
(21) Richtlijn 93/13/EEG betreffende oneerlijke bedingen in consumentenovereenkomsten; Richtlijn 1999/44/EG betreffende bepaalde aspecten van de verkoop van en de garanties voor consumptiegoederen; Richtlijn 2005/29/EG betreffende oneerlijke handelspraktijken van ondernemingen jegens consumenten op de interne markt; Richtlijn 98/6/EG betreffende de bescherming van de consument inzake de prijsaanduiding van aan de consument aangeboden producten; Richtlijn 2006/114/EG inzake misleidende reclame en vergelijkende reclame; Richtlijn 2009/22/EG van 19 mei 1998 betreffende het doen staken van inbreuken in het raam van de bescherming van de consumentenbelangen.
(22) http://ec.europa.eu/priorities/docs/pg_nl.pdf.