Bijlagen bij COM(2018)438 - Connecting Europe Facility - Hoofdinhoud
Dit is een beperkte versie
U kijkt naar een beperkte versie van dit dossier in de EU Monitor.
dossier | COM(2018)438 - Connecting Europe Facility. |
---|---|
document | COM(2018)438 |
datum | 7 juli 2021 |
in miljoenen euro's (tot op drie decimalen)
2021 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | Na 2027 | TOTAAL | ||
Personele middelen | 22,283 | 22,252 | 21,714 | 20,073 | 19,228 | 18,137 | 17,190 | 140,877 | ||
Andere administratieve uitgaven | 8,805 | 9,947 | 10,192 | 10,479 | 9,852 | 9,840 | 10,695 | 69,811 | ||
TOTAAL kredieten onder RUBRIEK 7 van het meerjarig financieel kader | (Totaal vastleggingen = totaal betalingen) | 31,089 | 32,199 | 31,906 | 30,552 | 29,080 | 27,977 | 27,886 | 210,688 |
in miljoenen euro's (tot op drie decimalen)
2021 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | Na 2027 | TOTAAL | |||
TOTAAL kredieten voor alle RUBRIEKEN van het meerjarig financieel kader | Vastleggingen | 5 636,546 | 5 773,480 | 5 916,623 | 6 060,475 | 6 210,029 | 6 360,136 | 6 518,893 | 42 476,181 | ||
Betalingen | 589,200 | 2 308,440 | 2 793,649 | 3 156,061 | 3 439,285 | 3 695,162 | 3 845,162 | 22 649,223 | 42 476,181 |
3.2.2.Samenvatting van de geraamde gevolgen voor de administratieve kredieten
–◻ Voor het voorstel/initiatief zijn geen administratieve kredieten nodig
–X Voor het voorstel/initiatief zijn administratieve kredieten nodig, zoals hieronder nader wordt beschreven:
in miljoenen euro's (tot op drie decimalen)
Jaren | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | TOTAAL |
RUBRIEK 7 van het meerjarig financieel kader | ||||||||
Personele middelen | 22,283 | 22,252 | 21,714 | 20,073 | 19,228 | 18,137 | 17,190 | 140,877 |
Andere administratieve uitgaven | 8,805 | 9,947 | 10,192 | 10,479 | 9,852 | 9,840 | 10,695 | 69,811 |
RUBRIEK 7 van het meerjarig financieel kader | 31,089 | 32,199 | 31,906 | 30,552 | 29,080 | 27,977 | 27,886 | 210,688 |
Buiten RUBRIEK 7 53 van het meerjarig financieel kader | ||||||||
Personele middelen | ||||||||
Andere administratieve uitgaven | 27,800 | 28,356 | 28,923 | 29,502 | 30,092 | 30,693 | 11,307 | 206,673 |
Subtotaal buiten RUBRIEK 7 van het meerjarig financieel kader | 27,800 | 28,356 | 28,923 | 29,502 | 30,092 | 30,693 | 31,307 | 206,673 |
TOTAAL | 58,889 | 60,555 | 60,829 | 60,053 | 59,171 | 58,670 | 59,193 | 417,361 |
De benodigde kredieten voor personeel en andere administratieve uitgaven zullen worden gefinancierd uit de kredieten van het DG die reeds voor het beheer van deze actie zijn toegewezen en/of binnen het DG zijn herverdeeld, eventueel aangevuld met middelen die in het kader van de jaarlijkse toewijzingsprocedure met inachtneming van de budgettaire beperkingen aan het beherende DG kunnen worden toegewezen.
3.2.2.1.Geraamde personeelsbehoeften
–◻ Voor het voorstel/initiatief zijn geen personele middelen nodig
–◻ Voor het voorstel/initiatief zijn personele middelen nodig, zoals hieronder nader wordt beschreven:
Raming in voltijdequivalenten
Jaren | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | |
•Posten opgenomen in de lijst van het aantal ambten (ambtenaren en tijdelijke functionarissen) | ||||||||
(zetel en vertegenwoordigingen van de Commissie) | 93 | 90 | 83 | 75 | 71 | 67 | 88 | |
Delegaties | ||||||||
Onderzoek | ||||||||
•Extern personeel (in voltijdequivalenten - VTE) — AC, AL, END, INT en JED 54 Rubriek 7 | ||||||||
Gefinancierd uit RUBRIEK 7 van het meerjarig financieel kader | - zetel | 122 | 128 | 133 | 126 | 122 | 116 | 85 |
- delegaties | ||||||||
Gefinancierd uit het budget van het programma 55 | - zetel | |||||||
- delegaties | ||||||||
Onderzoek | ||||||||
Andere (geef aan welke) | ||||||||
TOTAAL | 215 | 218 | 216 | 201 | 193 | 183 | 173 |
Voor de benodigde personele middelen zal een beroep worden gedaan op het personeel van het DG dat reeds voor het beheer van deze actie is toegewezen en/of binnen het DG is herverdeeld, eventueel aangevuld met middelen die in het kader van de jaarlijkse toewijzingsprocedure met inachtneming van de budgettaire beperkingen aan het beherende DG kunnen worden toegewezen.
Beschrijving van de uit te voeren taken:
Ambtenaren en tijdelijk personeel | ·Beleidsontwikkeling en strategie ·Ondersteuning van regionale en thematische fora voor de selectie van projecten van gemeenschappelijk belang ·Coördinatie en overleg met alle belanghebbenden (lidstaten, derde landen, andere directoraten-generaal van de Commissie en andere EU-instellingen, thematische en regionale fora, enz.). ·Opstelling van het jaarlijks werkprogramma ·Selectieprocedure ·Beheer van de jaarlijkse oproepen tot het indienen van voorstellen en selectie van projecten voor financiële steun van de EU ·Operationeel en financieel projectbeheer ·Evaluaties |
Extern personeel | ·Ondersteuning van regionale en thematische fora voor de selectie van projecten van gemeenschappelijk belang ·Ondersteuning van de selectieprocedure ·Ondersteuning van het beheer van de jaarlijkse oproepen tot het indienen van voorstellen en selectie van projecten voor financiële steun van de EU ·Ondersteuning van het financieel en projectbeheer ·Ondersteuning voor de organisatie van de evaluaties |
3.2.3.Bijdragen van derden
Het voorstel/initiatief:
–◻ voorziet niet in medefinanciering door derden
–x voorziet in medefinanciering door derden, zoals hieronder wordt geraamd:
Kredieten in miljoenen euro's (tot op drie decimalen)
Jaren | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | TOTAAL |
Medefinancieringsbron | p.m. | p.m. | p.m. | p.m. | p.m. | p.m. | p.m. | p.m. |
TOTAAL medegefinancierde kredieten | p.m. | p.m. | p.m. | p.m. | p.m. | p.m. | p.m. | p.m. |
3.3.Geraamde gevolgen voor de ontvangsten
–x Het voorstel/initiatief heeft geen financiële gevolgen voor de ontvangsten
–◻ Het voorstel/initiatief heeft de hieronder beschreven financiële gevolgen:
voor de eigen middelen
voor de overige inkomsten
Geef aan of de ontvangsten worden toegewezen aan de begrotingsonderdelen voor uitgaven ◻
in miljoenen euro's (tot op drie decimalen)
Begrotingsonderdeel voor ontvangsten: | Gevolgen van het voorstel/initiatief 56 | ||||||
2021 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | |
Artikel …. |
Vermeld voor de toegewezen ontvangsten het (de) betrokken begrotingsonderde(e)l(en) voor uitgaven.
[…]
Andere opmerkingen (bijv. over de methode/formule voor de berekening van de gevolgen voor de ontvangsten of andere informatie).
[…]
(1) https://ec.europa.eu/commission/publications/factsheets-long-term-budget-proposals_nl
(2) Mededeling: “Een moderne begroting voor een Unie die ons beschermt, sterker maakt en verdedigt: het meerjarig financieel kader voor de jaren 2021-2027”, COM(2018) 321/4 van 2 mei 2018.
(3) JOIN(2017) 41.
(4) JOIN(2018) 5.
(5) Verordening (EU) nr. 1315/2013 betreffende richtsnoeren van de Unie voor de ontwikkeling van het trans-Europees vervoersnetwerk, art. 38.
(6) COM(2017) 283 — Mededeling van de Commissie „Europa in beweging: agenda voor een sociaal rechtvaardige transitie naar schone, concurrerende en geconnecteerde mobiliteit voor iedereen”.
(7) Verordening (EU) nr. 347/2013 betreffende richtsnoeren voor de trans-Europese energie-infrastructuur.
(8) COM(2016) 860 final.
(9) Gigabitconnectiviteit voor alle belangrijke sociaaleconomische actoren, hoogwaardige 5G-connectiviteit, toegang tot internetverbindingen met een downloadsnelheid van minstens 100 Mbps, op te waarderen tot gigabitsnelheden voor alle Europese huishoudens, ook in plattelandsgebieden, cf. “Connectiviteit voor een competitieve digitale eengemaakte markt – Naar een Europese gigabitmaatschappij”, (COM(2016) 587).
(10) Een connectieve digitale interne markt. COM(2017) 228.
(11) Artikel 27 van Uitvoeringsverordening (EU) nr. 1316/2013 van het Europees Parlement en de Raad van 11 december 2013.
(12) COM(2018) 65 final.
(13) SWD(2016) 416.
(14) De wijzigingen van de effectbeoordeling naar aanleiding van het advies van de Raad zijn toegelicht in bijlage 1 van de effectbeoordeling.
(15) COM(2018) 66 final.
(16) PB C van , blz. .
(17) PB C van , blz. .
(18) COM(2018) 321, blz. 13.
(19) Verordening (EU) nr. 1315/2013 van het Europees Parlement en de Raad van 11 december 2013 betreffende richtsnoeren van de Unie voor de ontwikkeling van het trans-Europees vervoersnetwerk en tot intrekking van Besluit nr. 661/2010/EU (PB L 348 van 20.12.2013, blz. 1).
(20) Mededeling van de Commissie „Europa in beweging: agenda voor een sociaal rechtvaardige transitie naar schone, concurrerende en geconnecteerde mobiliteit voor iedereen” – COM(2017) 283.
(21) Richtlijn 2014/94/EU van het Europees Parlement en de Raad van 22 oktober 2014 betreffende de uitrol van infrastructuur voor alternatieve brandstoffen (PB L 307 van 28.10.2014, blz. 1).
(22) Mededeling van de Commissie „ Invulling geven aan emissiearme mobiliteit – Een Europese Unie die de planeet beschermt, haar consumenten sterker maakt en haar industrie en werknemers verdedigt” – COM(2017) 675.
(23) COM(2018) 293.
(24) JOIN(2017) 41.
(25) JOIN(2018) 5.
(26) COM(2017) 623 final.
(27) Verordening (EU) Nr. 347/2013 van het Europees Parlement en de Raad van 17 april 2013 betreffende richtsnoeren voor de trans-Europese energie-infrastructuur en tot intrekking van Beschikking nr. 1364/2006/EG en tot wijziging van de Verordeningen (EG) nr. 713/2009, (EG) nr. 714/2009 en (EG) nr. 715/2009 (PB L 115 van 25.4.2013, blz. 39).
(28) COM(2017) 718.
(29) Verordening (EU) nr. 283/2014 van het Europees Parlement en de Raad van 11 maart 2014 betreffende richtsnoeren voor trans-Europese netwerken op het gebied van telecommunicatie-infrastructuur en tot intrekking van Beschikking nr. 1336/97/EG (PB L 86 van 21.3.2014, blz. 14).
(30) COM(2016) 587 final.
(31) PB C 373 van 20.12.2013, blz. 1.
(32) Verordening (EU, Euratom) nr. 883/2013 van het Europees Parlement en de Raad van 11 september 2013 betreffende onderzoeken door het Europees Bureau voor fraudebestrijding (OLAF) en tot intrekking van Verordening (EG) nr. 1073/1999 van het Europees Parlement en de Raad en Verordening (Euratom) nr. 1074/1999 van de Raad (PB L 248 van 18.9.2013, blz. 1).
(33) Verordening (EG, Euratom) nr. 2988/95 van de Raad van 18 december 1995 betreffende de bescherming van de financiële belangen van de Europese Gemeenschappen (PB L 312 van 23.12.1995, blz. 1).
(34) Verordening (Euratom, EG) nr. 2185/96 van de Raad van 11 november 1996 betreffende de controles en verificaties ter plaatse die door de Commissie worden uitgevoerd ter bescherming van de financiële belangen van de Europese Gemeenschappen tegen fraudes en andere onregelmatigheden (PB L 292 van 15.11.1996, blz. 2).
(35) Verordening (EU) 2017/1939 van de Raad van 12 oktober 2017 betreffende nauwere samenwerking bij de instelling van het Europees Openbaar Ministerie ("EOM") (PB L 283 van 31.10.2017, blz. 1).
(36) Richtlijn (EU) 2017/1371 van het Europees Parlement en de Raad van 5 juli 2017 betreffende de strafrechtelijke bestrijding van fraude die de financiële belangen van de Unie schaadt (PB L 198 van 28.7.2017, blz. 29).
(37) PB L 344 van 19.12.2013, blz. 1.
(38) COM(2018) 65.
(39) Interinstitutioneel Akkoord tussen het Europees Parlement, de Raad van de Europese Unie en de Europese Commissie van 13 april 2016 over beter wetgeven, PB L 123 van 12.5.2016, blz. 1
(40) Verordening (EU) nr. 182/2011 van het Europees Parlement en de Raad van 16 februari 2011 tot vaststelling van de algemene voorschriften en beginselen die van toepassing zijn op de wijze waarop de lidstaten de uitoefening van de uitvoeringsbevoegdheden door de Commissie controleren (PB L 55 van 28.2.2011, blz. 13).
(41) Verordening (EU) nr. 913/2010 van het Europees Parlement en de Raad van 22 september 2010 inzake het Europese spoorwegnet voor concurrerend goederenvervoer (PB L 276 van 20.10.2010, blz. 22).
(42) In de zin van artikel 58, lid 2, onder a) of b), van het Financieel Reglement.
(43) Zie punt 1.6.
(44) Onder voorbehoud van definitieve besluiten over het toepassingsgebied en de begroting van elk programma.
(45) Nadere gegevens over de beheersvormen en verwijzingen naar het Financieel Reglement zijn beschikbaar op BudgWeb: https://myintracomm.ec.europa.eu/budgweb/EN/man/budgmanag/Pages/budgmanag.aspx
(46) Het programma kan (gedeeltelijk) worden gedelegeerd aan een uitvoerend agentschap, afhankelijk van het resultaat van de kosten-batenanalyse en de daaruit voortvloeiende besluiten; de bijbehorende administratieve kredieten voor de uitvoering van het programma in de Commissie en het uitvoerend agentschap zullen dienovereenkomstig worden aangepast.
(47) Op basis van het jaarlijks activiteitenverslag 2017 van het INEA.
(48) De strategische en beleidsmatige aspecten van het programma of het toezicht op de gedelegeerde instrumenten van de CEF zitten niet in die raming.
(49) GK = gesplitste kredieten/NGK = niet-gesplitste kredieten.
(50) EVA: Europese Vrijhandelsassociatie.
(51) Kandidaat-lidstaten en, in voorkomend geval, potentiële kandidaten van de Westelijke Balkan.
(52) Technische en/of administratieve bijstand en uitgaven ter ondersteuning van de uitvoering van programma's en/of acties van de EU (vroegere "BA"-onderdelen), onderzoek door derden, eigen onderzoek.
(53) Technische en/of administratieve bijstand en uitgaven ter ondersteuning van de uitvoering van programma's en/of acties van de EU (vroegere "BA"-onderdelen), onderzoek door derden, eigen onderzoek. Het omvat de bedragen die nodig zijn voor het beheer van nog te betalen vastleggingen ("de erfenis") van de programma’s 2014-2020 die momenteel door een uitvoerend agentschap worden beheerd
(54) AC = Agent Contractuel (arbeidscontractant); AL = Agent Local (plaatselijk functionaris); END = Expert National Détaché (gedetacheerd nationaal deskundige); INT= Intérimaire (uitzendkracht); JPD = junior professionals in delegatie.
(55) Subplafond voor extern personeel uit beleidskredieten (vroegere "BA"-onderdelen).
(56) Voor traditionele eigen middelen (douanerechten en suikerheffingen) moeten nettobedragen worden vermeld, d.w.z. na aftrek van 20 % aan inningskosten.