Richtlijn 1986/655 - Gemeenschappelijke lijst van agrarische probleemgebieden in de zin van Richtlijn 75/268/EEG (Frankrijk)

Inhoudsopgave

  1. Wettekst
  2. 31986L0655

1.

Wettekst

Avis juridique important

|

2.

31986L0655

Richtlijn 86/655/EEG van de Raad van 18 december 1986 betreffende de communautaire lijst van agrarische probleemgebieden in de zin van Richtlijn 75/268/EEG (Frankrijk)

Publicatieblad Nr. L 382 van 31/12/1986 blz. 0023 - 0027

RICHTLIJN VAN DE RAAD

van 18 december 1986

betreffende de communautaire lijst van agrarische probleemgebieden in de zin van Richtlijn 75/268/EEG (Frankrijk)

(86/655/EEG)

DE RAAD VAN DE EUROPESE GEMEENSCHAPPEN,

Gelet op het Verdrag tot oprichting van de Europese Economische Gemeenschap,

Gelet op Richtlijn 75/268/EEG van de Raad van 28 april 1975 betreffende de landbouw in bergstreken en in sommige probleemgebieden (1), laatstelijk gewijzigd bij Verordening (EEG) nr. 797/85 (2), inzonderheid op artikel 2, lid 2,

Gezien het voorstel van de Commissie,

Gezien het advies van het Europese Parlement (3),

Overwegende dat bij Richtlijn 75/271/EEG van de Raad van 28 april 1975 betreffende de communautaire lijst van agrarische probleemgebieden in de zin van Richtlijn 75/268/EEG (4), aangevuld bij de Richtlijnen 76/401/EEG (5), 76/631/EEG (6) en 77/178/EEG (7), de gebieden in de Franse Republiek zijn aangewezen die worden aangemerkt als probleemgebieden in de zin van de artikelen 3, 4 en 5 van Richtlijn 75/268/EEG;

Overwegende dat de Regering van de Franse Republiek de Commissie overeenkomstig artikel 2, lid 1, van Richtlijn 75/268/EEG heeft verzocht om uitbreiding van de communautaire lijst van agrarische probleemgebieden in de zin van artikel 3, lid 4, van die richtlijn op grond van de in Richtlijn 75/271/EEG vermelde criteria;

Overwegende dat dit verzoek betrekking heeft op de indeling van 474 421 hectare waarvan 237 985 hectare in de zin van artikel 3, lid 4, van Richtlijn 75/268/EEG en 236 436 hectare in de zin van artikel 3, lid 5, van die richtlijn;

Overwegende dat de twee soorten gebieden die aan de Commissie zijn gemeld voldoen aan de voorwaarden van artikel 3, leden 4 en 5, van Richtlijn 75/268/EEG; dat het in het eerste geval inderdaad gaat om gebieden waar ontvolking dreigt, landschapsverzorging onmisbaar is en die uit agrarische gebieden bestaan die wat de natuurlijke produktieomstandigheden betreft homogeen zijn, en in het tweede geval, om gebieden met specifieke handicaps;

Overwegende dat volgens de door de betrokken Lid-Staat verstrekte gegevens deze gebieden over toereikende collectieve voorzieningen beschikken,

HEEFT DE VOLGENDE RICHTLIJN VASTGESTELD:

Artikel 1

De in de bijlage vermelde gebieden op het grondgebied van de Franse Republiek maken deel uit van de communautaire lijst van agrarische probleemgebieden in de zin van artikel 3, leden 4 en 5, van Richtlijn 75/268/EEG.

Artikel 2

Deze richtlijn is gericht tot de Franse Republiek.

Gedaan te Brussel, 18 december 1986.

Voor de Raad

De Voorzitter

  • M. 
    JOPLING
  • (1) 
    PB nr. L 128 van 19. 5. 1975, blz. 1.
  • (2) 
    PB nr. L 93 van 30. 3. 1985, blz. 1.
  • (3) 
    Advies uitgebracht op 12 december 1986 (nog niet verschenen in het Publikatieblad).
  • (4) 
    PB nr. L 128 van 19. 5. 1975, blz. 33.
  • (5) 
    PB nr. L 108 van 26. 4. 1976, blz. 22.
  • (6) 
    PB nr. L 223 van 16. 8. 1976, blz. 7.
  • (7) 
    PB nr. L 58 van 3. 3. 1977, blz. 22.

ANEXO - BILAG - ANHANG - PARARTHMA - ANNEX - ANNEXE - ALLEGATO - BIJLAGE - ANEXO

I - ZONES DÉFAVORISÉES AU SENS DE L'ARTICLE 3 PARAGRAPHE 4 DE LA DIRECTIVE 75/268/CEE

Zones à ajouter:

CANTONSCOMMUNES OU PARTIES DE COMMUNES

18 - Département du Cher

Arrondissement de Bourges

SancerguesMarseilles-les-Aubigny

Arrondissement de Saint-Amand-Montrond

La Guerche-sur-l'AuboisÂpremont-sur-Allier, La chapelle-Hugon, Le Chautay, Cours-les-Barres, Cuffy, Germigny l'Exempt, La Guerche-sur-l'Aubois, Jouet-sur-l'Aubois, Torteron

NérondesBlet, Charly, Croizy, Flavigny, Ignol, Nérondes, Ourouer-les-Bourdelins, Saint-Hilaire-de-Gondilly, Tendron

SancoinsAugy-sur-l'Aubois, Girardon, Grossouvre, Mornay-sur-Allier, Neuilly-en-Dun, Neuvy-le-Barrois, Sagonne, Saint-Aignan-des-Noyers, Sancoins, Vereaux

Charenton-du-CherBannegon, Bessais le Fromental, Charenton-du-Cher, le Pondy, Saint Pierre-les-Etieux, Vernais

31 - Département de la Haute-Garonne

Arrondissement de Toulouse

CaramanAlbiac, Beauville, Le Faget, Francarville, Louvens-Lauragais, Mascarville, Prunet, Saussens, Toutens, Vendinej

FrontonBouloc, Fronton, Gargas, Vacquiers, Villaudric, Villeneuve-lès-Bouloc

LantaAigrefeuille, Aurin, Bourg-Saint-Bernard, Lanta, Lauzerville, Preserville, Sainte-Foy-d'Aigrefeuille, Saint-Pierre-de-Lages, Tarabel, Vallesvilles

Montastruc-la-ConseillèreAzas, Bessières, Buzet/Tarn, Gemil, Montjoire, Montpitol, Paulhac, Roquesrière, Saint-Jean-Lherm

NaillouxCaignac, Gibel, Mauvaisin, Monestrol Montgeard, Nailloux, Saint-Léon, Seyre

RevelBelesta-en-Lauragais, Falga, Juzes, Maurens, Montegut Lauragais, Mourvilles Hautes, Nogaret, Revel, Saint-Felix-Lauragais, Saint-Julia, Vaudreuille, Vaux, Roumens

VerfeilBonrepos Riquet, Gaure, Lavalette, Saint-Marcel-Paulel, Saint-Pierre, Verfeil

Villefranche-de-LauragaisAvignonet-Lauragais, Beauteville, Cessales, Folcarde, Gardouch, Lagarde, Lux, Montclar-Lauragais, Montesquieu-Lauragais, Montgaillard-Lauragais, Renneville, Rieumajou, Saint-Germier, Saint-Rome, Saint-Vincent, Trebons-sur-la-Grasse, Vallegue, Vieillevigne, Villefranche

Villemur-sur-TarnBondigoux, Le Born, Layrac-sur-Tarn, Magdelaine-sur-Tarn, Mirepoix-sur-Tarn, Villematier, Villemur-sur-Tarn

47 - Département de Lot-et-Garonne

Arrondissement de Villeneuve-sur-Lot

CastillonnesCahuzac, Castillonnes, Douzains, Ferrensac, Lalandusse, Lougratte, Montauriol, Serignac-Peboudou

MonflanquinLacaussade, Laussou, Monflanquin, Monségur, Montagnac-sur-Lède, Paulhiac, Saint-Aubin, Salles, Sauvetat-sur-Lède (la), Savignac-sur-Leyze

VillerealBournel, Devillac, Doudrac, Mazières-Naresse, Montaut, Rayet, Saint-Etienne-de-Villereal, Saint-Eutrope-de-Born, Villeréal

CanconBeaugas, Cancon, Casseneuil, Castelnaud-de-Gratecombe, Monbahus, Monviel, Moulinet, Pailloles, Saint-Maurice-de-Lestajel, Boudy-de-Beauregard

MonclarMontastruc, Saint-Pastour, Tombeboeuf, Tourtrès, Villebramar

nes, Douzains, Ferrensac, Lalandusse, Lougratte, Montauriol, Serignac-CANTONSCOMMUNES OU PARTIES DE COMMUNES

LauzunAgnac, Allemans-du-Dropt, Armillac, Bourgougnague, Laperche, Lauzun, Lavergne, Miramont-de-Guyenne, Montignac-de-Lauzun, Peyriere, Puysserampion, Roumagne, Saint-Colomb-de-Lauzun, Saint-Pardoux-Isaac, Segalas

SeychesCambes, Escassefort, Lachapelle, Montignac-Toupinerie, Puymiclan, Saint-Avit, Saint-Barthélémy-d'Agenais, Seyches

Arrondissement de Nérac

CasteljalouxLeyritz-Moncassin, Villefranche-du-Queyran

MezinLannes (y compris: Villeneuve-de-Mezin), Mezin, Poudenas, Saint-Maure-de-Peyriac, Saint-Pé-Saint-Simon

89 - Département de l'Yonne

Arrondissement d'Auxerre

ToucyBeauvoir, Diges, Dracy, Égleny, Fontaines, Lalande, Leugny, Levis, Lindry, Moulins-sur-Ouanne, Parly, Pourrain, Toucy, Villiers-Saint-Benoît (y compris la Villotte)

Aillant-sur-TholonMerry-la-Vallée, Les Ormes, Sommecaise

CharnyChevillon, Dicy, La Ferté-Loupière, Perreux, Prunoy, Villefranche-Saint-Phal

aint-Benoît (y compris la Vil

II - ZONES DÉFAVORISÉES AU SENS DE L'ARTICLE 3 PARAGRAPHE 5 DE LA DIRECTIVE 75/268/CEE

Zones á ajouter:

CANTONSCOMMUNES OU PARTIES DE COMMUNES

17 - Département de la Charente-Maritime

Arrondissement de la Rochelle

La JarrieAnais

MaransLongèves

CourçonFerrières

Arrondissement de Rochefort

Saint-AgnantChampagne

SurgèresSaint-Pierre-d'Amilly, Saint-Saturnin-du-Bois, Saint-Mard, Vandré, Marsais

Arrondissement de Saint-Jean-d'Angély

LoulayBernay, Courant, Lozay, Doeuil-sur-le-Mignon, Migré, Saint-Félix

Saint-Jean-d'AngélyLandes, Voissay

Saint-SavinienLes Nouillers, Taillebourg

Tonnay-BoutonneAnnezay, Saint-Crépin, Saint-Laurent-de-la-Barrière, Chautemerle-sur-la-Soie, Saint-Loup, Chervettes, Nachamps, Puyrolland, Tonnay-Boutonne, Torxé, Puy-du-Lac, Saint-Crépin

Arrondissement de Saintes

SaujonBalanzac

Saintes-SudÉcurat

Saint-PorchaireCrazannes, Les Essards, Le Mung, Plassay, Port-d'Envaux, Sainte-Gemme, Sainte-Radegonde, Saint-Sulpice-d'Arnoult, Soulignonne

Arrondissement de Jonzac

MontendreRouffignac

MirambeauSaint-George-des-Agouts

Montlieu-la-GardeSaint-Palais-de-Négrignac

26 - Département de la Drôme

Arrondissement de Valence

Saint-Donnat-sur-l'HerbasseArthémonay

Romans-sur-IsèreCrépol, Geyssans, Le Chalon, Saint-Michel-sur-Savasse

Le Grand-SerreHauterives

Saint-VallierRatières, Saint-Avit

GrignanMontjoyer, Salles-sous-Bois, Réauville, Roussas

MontélimarLa Touche, Portes-en-Valdaine, Rochefort-en-Valdaine

31 - Département de la Haute-Garonne

Arrondissement de Muret

AuteriveMiremont

CarbonneCarbonne, Longages, Mauzac, Noé, Peyssies

CazèresCazères, Marignac-Laspeyres, Martres-Tolosane, Palaminy, Boussens

CintegabelleAignes, Cintegabelle

Le FousseretLafitte-Vigordane, Saint-Élix-le-Château

RieumesBerat

Rieux-VolvestreLavelanet-de-Comminges, Saint-Julien, Salles-sur-Garonne

e

Le Grand-SerreHauterives

Saint-VallierRatières, Saint-Avit

GrignanCOMMUNES OU PARTIES DE COMMUNES

Arrondissement de Toulouse

GrenadeLarra

NaillouxCalmont

Arrondissement de Saint-Gaudens

BarbazanHuos, Martres-de-Rivière, Pointis-de-Rivière

MontrejeauBordes-de-Rivière, Clarac

Saint-GaudensEstancarbon, Labarthe-Inard, Miramont-de-Comminges

Saint-MartoryBeauchalot, Lestelle-Saint-Martory, Mancioux, Saint-Martory

38 - Département de l'Isère

Arrondissement de Grenoble

Saint-MarcellinMontagne, Saint-Antoine, Sainte-Marcellin, Saint-Vérand

Saint-Étienne-de-GeoirsSaint-Pierre-de-Bressieux, Saint-Siméon-de-Bressieux

VinayVinay

VifClaix

Pont-en-RoyansSaint-Pierre-de-Chérennes

TouvetBarraux, La Buissière, La Flachère, Saint-Vincent-de-Mercuze

42 - Département de la Loire

Arrondissement de Roanne

Roanne-NordLe Bénisson-Dieu, Briennon, Mably

Roanne-SudPouilly-les-Nonains, Saint-Léger-sur-Roanne, Villemontais, Lentigny, Ouches, Villerest

Saint-Haon-le-ChâtelNoailly, Saint-Germain-Lespinasse, Saint-Romain-la-Motte, Andierle, Saint-Haon-le-Vieux, Renaison, Saint-André-d'Apchon, Saint-Alban-les-Eaux

PerreuxCommelle-Vernay, Notre-Dame-de-Boisset, Parigny, Perreux, Saint-Vincent-de-Boisset

La PacaudièreLa Pacaudière, Saint-Forgeux-Lespinasse, Saint-Martin-d'Estreaux, Vivans, Changy

CharlieuPouilly-sous-Charlieu, Charlieu, Saint-Nizier-sous-Charlieu, Saint-Pierre-la-Noaille, Vougy, Chaudon

Saint-Symphorien-de-LayPradines

45 - Département du Loiret

Arrondissement de Montagris

ChâteaurenardMelleroy

Châtillon-ColignyAillant-sur-Milleron, Châtillon-Coligny, Le Charme, Dammarie-sur-Loing, Sainte-Geneviève-des-Bois, Saint-Maurice-sur-Aveyron

BriareAdon, Batilly-en-Puisaye, Breteau, Briare, Bonny-sur-Loire, La Bussière, Champoulet, Escrignelles, Feins-en-Gâtinais, Faverelles, Dammarie-en-Puisaye, Ousson-sur-Loire, Ouzouer-sur-Trézée, Thau

GienBoismorand, Gien, Poilly-les-Gien, Saint-Brisson-sur-Loire, Saint-Martin-sur-Ocre

Châtillon-sur-LoireAutry-le-Châtel, Beaulieu, Cernoy-en-Berry, Châtillon-sur-Loire, Pierrefitte-ès Bois, Saint-Firmin-sur-Loire

89 - Département de l'Yonne

Arrondissement d'Auxerre

CharnyChambeugle, Charny, Chêne-Arnoult, Fontenouilles, Grand-Champ, Malicorne, Saint-Denis-sur-Ouanne, Marchais-Beton, Saint-Martin-sur-Ouanne

BleneauBleneau, Champcevrais, Champignelles (y compris Louesmes), Rogny-les-Sept-Écluses, Saint-Privé, Tonnerre-en-Puisaye, Villeneuve-les-Genêts

Saint-FargeauLavau, Mezilles, Saint-Fargeau (y compris Ronchères et Septifonds), Saint-Martin-des-Champs

Saint-SauveurFontenoy, Lainsecq, Moutiers, Sainpuits, Sainte-Colombe-sur-Loing, Saints, Saint-Sauveur-en-Puisaye, Sougères-en-Puisaye, Thury, Treigny (y compris Perreuse)

BIJLAGE

GEDETAILLEERDE AANBEVELINGEN BETREFFENDE DE GECOOERDINEERDE INTRODUCTIE VAN HET DIGITALE NETWERK VOOR GEÏNTEGREERDE DIENSTEN (ISDN) IN DE GEMEENSCHAP

  • 1. 
    AANBEVELINGEN VOOR EEN SNELLE CONVERGENTIE VAN DE EUROPESE ACTIVITEITEN VOOR DE INTRODUCTIE VAN ISDN

De onderstaande aanbevelingen hangen nauw met elkaar samen en dienen niet los van elkaar te worden gezien.

1.1. Algemene filosofie

Alle Lid-Staten zijn het erover eens dat het ISDN (abonneetoegang 144 Kbit/s en 2 Mbit/s) moet worden gezien als een natuurlijke ontwikkeling van het telefoonnet, d.w.z. dat het zowel door zakelijke als door particuliere abonnees moet worden gebruikt en dat de bestaande structuur van het huidige telefoonnet niet wezenlijk moet worden veranderd door deze ontwikkeling. Bij de eerste besluiten moet hiermee rekening worden gehouden.

Da snelheid waarmee de markt wordt gepenetreerd zal echter worden bepaald door talrijke economische, sociale en culturele factoren en uiteraard door de invloed die van het netwerk zelf uitgaat, d.w.z. door de verspreiding of de penetratie van de nieuwe diensten op een willekeurig tijdstip.

Wat de diensten betreft is het duidelijk dat in alle Lid-Staten de verwachtingen en behoeften in de zakelijke sector aanzienlijk groter zijn dan in de particuliere sector.

De zakelijke sector zal worden gepenetreerd door de levering van meerdiensten-PABX's en van ISDN-basistoegang. In deze sector is het vooral van belang dat de terminals die worden aangesloten op ISDN-basistoegang ook kunnen woden aangesloten op de PABX's, hetgeen inhoudt dat voor openbare en voor particuliere netwerken dezelfde norm moet gelden.

Vanuit de particuliere sector zal alleen een redelijke vraag ontstaan nadat onafgebroken een beleid is gevoerd waarbij het aanbod vooruitloopt op de vraag en wel gedurende een periode die lang genoeg is om de penetratie van nieuwe diensten een kritische omvang te laten bereiken waardoor een sneeuwbaleffect ontstaat.

Dit beleid moet worden ondersteund met activiteiten op het gebied van marketing en tarieven om de vraag te stimuleren.

1.2. Definitie van de interface tussen het openbare en het particuliere netwerk.

Er wordt aanbevolen een standard fysieke interface tot stand te brengen tussen ISDN-terminals en het openbare netwerk.

Deze moet worden gesitueerd op het CCITT S- of T-referentiepunt en moet voldoen aan de CCITT- en CEPT-aanbevelingen.

Voor basistoegang (d.w.z. 144 Kbit/s) moeten de fysieke interfaces op het S- en T-referentiepunt identiek zijn.

Deze terminalinterface moet eveneens worden aangeboden door PABX-fabrikanten zodat een zelfde terminalontwerp mogelijk is.

Het bovenstaande houdt in dat voor basistoegang in ieder geval de NT1-functie wordt verschaft door de openbare netwerkexploitant.

De telecommunicatieadministraties moeten in het kader van de CEPT zo spoedig mogelijk overeenstemming bereiken over een standaard fysieke interface op het T-referentiepunt voor primaire toegang (d.w.z. 2 048 Kbit/s).

Uiteraard zullen gedurende een overgangsfase van enkele jaren voor meerdiensten-PABX's verschillende normen worden toegepast, maar deze PABX's moeten zo spoedig mogelijk naast deze normen tevens de S-interface bieden. De hierover geraadpleegde vertegenwoordigers van de fabrikanten zijn het hiermee eens.

  • 2. 
    DIENSTEN DIE UITERLIJK EIND 1986 IN DETAIL GEDEFINIEERD EN GESPECIFICEERD DIENEN TE ZIJN OM VANAF 1988 IN ALLE LID-STATEN TE WORDEN AANGEBODEN

De volgende punten moeten uiterlijk eind 1986 in detail zijn gespecificeerd.

  • a) 
    Dragerdiensten

Circuitgeschakeld transparant bij 64 Kbit/s,

  • b) 
    Telediensten
  • 3,1 KHz telefonie bij 64 Kbit/s
  • Facsimile bij 64 Kbit/s (groep IV)

ngsfase van enkele jaren voor meerdiensten-PABX's verschillende normen worden toegepast, maar deze PABX's moeten zo spoedig mogelijk naast - Teletex bij 64 Kbit/s

  • Mixed-mode teletex/facsimile bij 64 Kbit/s.
  • c) 
    Extra diensten

Om het nut van de diensten te vergroten zou in de Lid-Staten een gemeenschappelijk pakket extra diensten moeten worden geïmplementeerd. Deze extra diensten zullen moeten worden toegevoegd aan die welke reeds in het telefoonnet beschikbaar zijn en aan die welke in de definitie van ISDN-protocollen zijn vervat. (Procedures voor subadressering, terminal-overdraagbaarheid, gebruiker-naar-gebruiker-signalering bij call control-berichten moeten worden gespecificeerd, hoewel de implementatie daarvan voor een later stadium is gepland.)

De telecommunicatiediensten wordt verzocht in het kader van de CEPT de volgende extra diensten in te voeren:

  • oproepaankondiging,
  • identificatie van de oproepende lijn,
  • besloten gebruikersgroep (deze dienst kan in sommige landen later worden geïmplementeerd),
  • (rechtstreeks) doorkiezen.
  • d) 
    Aanpassingseenheden (voor aansluiting van bestaande terminals op het ISDN via de S-interface)
  • Aanpassingseenheid X 21
  • Aanpassingseenheid X 25 op het B-kanaal (voor toegang tot pakketgeschakelde diensten)
  • A/D-aanpassingseenheid gespecificeerd volgens nationale behoeften.

Noot 1:

Er dient bijzondere aandacht te worden besteed aan de definitie van PC-gebruik op de dragerdienst bij 64 Kbit/s.

Noot 2:

Er dient bijzondere aandacht te worden besteed aan de compatibiliteit tussen circuitgeschakelde en pakketgeschakelde diensten, waarbij de compatibiliteit in de terminal of in het netwerk tot stand kan worden gebracht.

  • 3. 
    DIENSTEN DIE UITERLIJK EIND 1987 MOETEN ZIJN GESPECIFICEERD EN DIE MOGELIJK IN DIE PERIODE 1988-1993 WORDEN GEÏMPLEMENTEERD

(De precieze introductiedatum van dergelijke diensten zal zo vlug mogelijk worden vastgesteld)

  • a) 
    Dragerdiensten

Pakketdragerdienst op D-kanaal

De telecommunicatieadministraties wordt verzocht in het kader van de CEPT het nut van telediensten te onderzoeken, met name videotex, teletex, berichtendienst en teleactie op pakketdragerdiensten.

  • b) 
    Telediensten bij 64 Kbit/s

Ten einde de vraag te stimuleren zou de volgende lijst van telediensten met voorrang in overweging moeten worden genomen:

  • telefonie (7 KHz) bij 64 Kbit/s;
  • audioconferentie bij 64 Kbit/s;
  • alfageometrische videotex bij 64 Kbit/s;
  • beeldtransmissie en computercommunicatie bij 64 Kbit/s. Voor deze beide telediensten wordt de telecommunicatieadministraties verzocht in het kader van de CEPT mogelijke diensten te bepalen en eerste diensten in detail te specificeren.
  • c) 
    Aanpassingseenheden
  • X 21 bis
  • Voor asynchrone terminals (V 24).
  • d) 
    Extra diensten

De telecommunicatieadministraties wordt verzocht in het kader van de CEPT tegen eind 1987 de volgende lijst van extra diensten te bestuderen die op de lijst van de CEPT zelf is gebaseerd:

  • Kostenopgave,
  • Terugbellen bij bezet,
  • beeldtransmissie en computercommunicatie bij 64 Kbit/s. Voor deze beide telediensten wordt de telecommunicatieadministraties verzocht in het kader van de CEPT mogelijke diensten te be- Conferentiegesprek,
  • Omleiding,
  • Telefonisch antwoordnummer,
  • Identificatie van kwaadwillige oproepen,
  • Driepartijengesprek,
  • Identificatie van de opgeroepen gebruiker.

Noot:

Voor het verstrekken van deze extra diensten moet een ISUP beschikbaar zijn. Indien de ISUP niet beschikbaar is kunnen deze via de TUP + in beperkte mate worden verstrekt.

  • 4. 
    DIENSTEN DIE UITERLIJK EIND 1990 MOETEN ZIJN GESPECIFICEERD
  • a) 
    Telediensten gebaseerd op pakketdiensten

(Voor zover de telecommunicatieadministraties het eens zijn over de noodzaak dergelijke pakketdiensten te specificeren, zie punt 3, onder a).)

  • Teletex
  • Videotex
  • Berichtendiensten (zie CCITT-aanbeveling X 400)
  • Teleactie, pakket van diensten dat de gebruikers de mogelijkheid biedt om kleine hoeveelheden informatie in pakketvorm op betrouwbare wijze te verzenden.

Deze dienst kan worden aangepast aan verschillende telediensten: telewekdienst, telebewaking, telealarm, afstandsbediening, telemetrie, telewinkelen, enz.

  • b) 
    Telediensten gebaseerd op 64 Kbit/s
  • Audiografie bij 64 Kbit/s
  • Alfafotografische videotex bij 64 Kbit/s
  • Indien mogelijk viewphone bij 64 Kbit/s.
  • c) 
    Extra diensten

De werkzaamheden moeten nog worden voortgezet.

  • 5. 
    NUMMERING, ADRESSERING EN SIGNALERING

De telecommunicatieadministraties wordt aanbevolen werk te maken van de introductie van alle CEPT-specificaties betreffende het gebruikersdeel van het ISDN (ISUP), het Signalling Connection Control Part (SCCP) en de Transaction Capabilities (TCAP), ten einde zo spoedig mogelijk tot een gemeenschappelijke norm in Europa te komen.

Als een tijdelijke oplossing wordt alle telecommunicatieadministraties aanbevolen dat, met ingang van 1988 en na invoering van CCITT nr. 7, internationale digitale centrales (gekoppeld door digitale schakelingen of mogelijk ook door analoge schakelingen) onderling worden verbonden door middel van het uitgebreide Telephone User Part (TUP+) voor PSTN- en ISDN-diensten.

De telecommunicatieadministraties moeten in het kader van de CEPT vóór eind 1986 gedetailleerde technische specificaties voor TUP+ verstrekken.

Het is nodig dat ook samenwerking met het bestaande openbare telefoonnet tot stand wordt gebracht, hierin begrepen middelen om verschillende telediensten en terminals te identificeren.

Noot:

De TUP+ is gebaseerd op het Rode Boek TUP van CCITT dat is uitgebreid om aan de ISDN-eisen te voldoen, waaronder de bovengenoemde extra diensten.

  • 6. 
    TARIEFOVERWEGINGEN

Het vraagstuk van de tariefniveaus en -structuren voor het ISDN is van fundamenteel belang voor een snelle acceptatie.

Op langere termijn moet, na een onvermijdelijke periode van hoge investeringskosten, het investeringsniveau per basistoegang vergelijkbaar zijn met dat van het huidige telefoonnet met een investeringsstructuur die samenhangt met het type transmissie en digitale schakeling dat kan afwijken van het huidige.

et tot stand wordt gebracht, hierin begrepen middelen om verschillende telediensten en terminals te identificeren.

Noot:

Verschillende studies van de ISDN-tarieven moeten nog worden voltooid. De telecommunicatieadministraties wordt verzocht zich in het kader van de CEPT over de volgende voorstellen te buigen.

  • Overeenkomstig de huidige trends moeten de tarieven voor alle diensten, met inbegrip van telefonie, in mindere mate worden bepaald door de afstand dan thans het geval is (waarbij altijd rekening moet worden gehouden met de doorvoerkosten door andere landen).
  • De telecommunicatieadministraties wordt verzocht tijdens de overgangsfase van het analoge netwerk naar het ISDN in de periode 1988-1993 in het kader van de CEPT na te gaan hoe de relatie moet zijn tussen enerzijds de tariefdrempel voor ISDN-diensten en ISDN-basistoegang en anderzijds de telefoontarieven.
  • Tarieven voor telediensten die gebruik maken van dezelfde dragerdienst moeten onafhankelijk van de teledienst zijn. Anderzijds moet alle door het netwerk toegevoegde waarde in rekening worden gebracht, ongeacht het gebruik van de dragerdienst.
  • Er moet overeenstemming worden bereikt over de verhouding tussen het maandelijkse vastrecht voor primaire toegang (2 048 Kbit/s) en dat voor basistoegang (144 Kbit/s).

Een verhouding van ongeveer 10 tot 1 kan in overweging worden genomen.

  • 7. 
    ONDERLINGE SAMENWERKING TUSSEN NATIONALE ISDN-EXPERIMENTEN

De administraties die binnen de landsgrenzen ISDN-experimenten verrichten voordat de huidige aanbevelingen volledig ten uitvoer worden gelegd, moeten in de mate van het mogelijke trachten deze diensten onderling te verbinden ten einde in een vroeg stadium zoveel mogelijk ervaring op te doen met ISDN in Europa.

  • 8. 
    PENETRATIEGRAAD

Prognoses van de vraag op nieuwe gebieden, zoals de diensten gebaseerd op het ISDN, vormen geen bijzonder goede grondslag voor marktplanning.

Het is echter realistisch om voor een penetratiegraad van ISDN die toereikend is om een volwassen markt voor diensten en terminals te ontwikkelen, doelstellingen aan te geven die de komende acht jaar, d.w.z. vóór eind 1993, kunnen worden bereikt.

Er moet voor elk land worden gestreefd naar een goede geografische spreiding en penetratie op nationaal niveau.

De administraties moeten tegen 1993 een aanbod van ISDN-toegangen plannen voor 5 % van de abonneelijnen van het telefoonnet in 1983. Dit cijfer is onder andere afhankelijk van het vermogen van de industrie om rendabele ISDN-oplossingen aan te bieden voor de infrastructuur en de terminalapparatuur.

De geografische spreiding moet voldoende zijn om 80 % van de gebruikers in de gelegenheid te stellen naar keuze over de ISDN-toegang te beschikken.

Deze samenvatting is overgenomen van EUR-Lex.