Uitvoeringsverordening 2015/377 - Modellen voor de documenten die vereist zijn voor de betaling van het jaarlijks saldo overeenkomstig Verordening 514/2014 tot vaststelling van de algemene bepalingen inzake het Fonds voor asiel, migratie en integratie en inzake het instrument voor financiële steun voor politiële samenwerking, voorkoming en bestrijding van criminaliteit, en crisisbeheersing - Hoofdinhoud
7.3.2015 |
NL |
Publicatieblad van de Europese Unie |
L 64/17 |
UITVOERINGSVERORDENING (EU) 2015/377 VAN DE COMMISSIE
van 2 maart 2015
tot vaststelling van de modellen voor de documenten die vereist zijn voor de betaling van het jaarlijks saldo overeenkomstig Verordening (EU) nr. 514/2014 van het Europees Parlement en de Raad tot vaststelling van de algemene bepalingen inzake het Fonds voor asiel, migratie en integratie en inzake het instrument voor financiële steun voor politiële samenwerking, voorkoming en bestrijding van criminaliteit, en crisisbeheersing
DE EUROPESE COMMISSIE,
Gezien het Verdrag betreffende de werking van de Europese Unie,
Gezien Verordening (EU) nr. 514/2014 van het Europees Parlement en de Raad van 16 april 2014 tot vaststelling van de algemene bepalingen inzake het Fonds voor asiel, migratie en integratie en inzake het instrument voor financiële steun voor politiële samenwerking, voorkoming en bestrijding van criminaliteit, en crisisbeheersing (1), en met name artikel 44, lid 3,
Overwegende hetgeen volgt:
(1) |
Artikel 44, lid 1, van Verordening (EU) nr. 514/2014 bepaalt dat iedere lidstaat de op grond van artikel 59, lid 5, van Verordening (EU, Euratom) nr. 966/2012 van het Europees Parlement en de Raad (2) vereiste documenten moet indienen bij wijze van verzoek om betaling van het jaarlijkse saldo. Daartoe moeten modellen worden vastgesteld voor de opstelling door de lidstaten van hun documenten. |
(2) |
Om ervoor te zorgen dat de in deze verordening opgenomen maatregelen spoedig kunnen worden toegepast en om de voorbereiding van de betalingsverzoeken van de lidstaten niet te vertragen, dient deze verordening in werking te treden op de dag na die van de bekendmaking ervan in het Publicatieblad van de Europese Unie. |
(3) |
Het Verenigd Koninkrijk en Ierland zijn gebonden door Verordening (EU) nr. 514/2014 en zijn bijgevolg gebonden door deze verordening. |
(4) |
Onverminderd overweging 47 van Verordening (EU) nr. 514/2014 is Denemarken niet gebonden door Verordening (EU) nr. 514/2014 of door deze verordening. |
(5) |
De in deze verordening vervatte maatregelen zijn in overeenstemming met het advies van het Comité voor de Fondsen voor asiel, migratie en integratie, en interne veiligheid, |
HEEFT DE VOLGENDE VERORDENING VASTGESTELD:
Artikel 1
Modellen voor het verzoek om betaling van het jaarlijks saldo
De modellen die dienen te worden gebruikt voor het voorleggen van het verzoek om betaling van het jaarlijks saldo worden vastgesteld in de bijlagen I tot en met IV.
Artikel 2
Deze verordening treedt in werking op de dag na die van de bekendmaking ervan in het Publicatieblad van de Europese Unie.
Deze verordening is verbindend in al haar onderdelen en is rechtstreeks toepasselijk in de lidstaten overeenkomstig de Verdragen.
Gedaan te Brussel, 2 maart 2015.
Voor de Commissie
De voorzitter
Jean-Claude JUNCKER
-
Verordening (EU, Euratom) nr. 966/2012 van het Europees Parlement en de Raad van 25 oktober 2012 tot vaststelling van de financiële regels van toepassing op de algemene begroting van de Unie en tot intrekking van Verordening (EG, Euratom) nr. 1605/2002 (PB L 298 van 26.10.2012, blz. 1).
BIJLAGE 1
REKENINGEN
CCI |
< 0.1 type=„S” maxlength=„15” input=„G”> |
Title |
The national programme of the Fund for [Member State] |
Version |
< 0.3 type=„N” input=„G”> |
First Year |
< 0.4 type=„N” maxlength=„4” input=„M”> |
Last Year |
2020 |
Eligible From |
1 January 2014 |
EC Decision Number |
< 0.8 type=„S” input=„G”>> |
EC Decision Date |
< 0.8 type=„D” input=„G”>> 1 |
Project and accounts submission date: |
<type = date, input M> |
Financial Year |
<type = year, input G> |
DEEL A1: PROJECTINFORMATIE
(een project kan eenmalig zijn of gespreid zijn over meerdere jaren)
(de basisinformatie hoeft slechts één keer te worden ingevuld, maar kan jaarlijks worden geactualiseerd)
Projectreferentie: [MS/start YEAR/PR/number] (20 characters unique number) |
Specifieke doelstelling/nationale doelstelling of specifieke actie: [drop menu] |
||||
Titel project: [10 word title/90 characters] |
|||||
Samenvatting project: [900 characters] |
|||||
Officiële naam begunstigde: [90 characters] |
Naam begunstigde: korte naam [20 characters] |
Soort begunstigde [drop menu] |
|||
Verwijzing naar de selectieprocedure: (met vermelding van het jaar) [50 characters] |
Type procedure [drop box: Open, restricted negotiated] |
||||
% medefinanciering uit het Fonds: % |
Rechtvaardiging voor > 75 % medefinanciering: [250 characters] e.g specific actions maximum of >/= 90 %; |
DEEL A2: BIJZONDERE GEVALLEN
Toezeggingen (prioriteiten van de Unie) Projectreferentie: [MS/start YEAR/RP/number] (20 characters) |
|||||||||||||
Prioriteit van de Unie |
Land van asiel: |
Land van herkomst: |
Aantal volwassenen: |
Aantal volwassen vrouwen: |
Aantal niet-begeleide minderjarigen |
Totale aantal |
Totale aantal × forfaitair bedrag |
||||||
[Drop Box] |
[Drop Box] |
[Drop Box] |
number |
number |
number |
number generated |
Euro generated |
||||||
TOTAAL |
generated |
generated |
generated |
generated |
generated |
||||||||
Toezegging (andere) Projectreferentie: [MS/YEAR/RO/number] (20 characters) |
|||||||||||||
Land van asiel: |
Land van herkomst: |
Aantal volwassenen |
Aantal volwassen vrouwen |
Aantal niet-begeleide minderjarigen |
Totale aantal |
Totale aantal × forfaitair bedrag |
|||||||
[drop box] |
[drop box] |
number |
number |
number |
number generated |
Euro generated |
|||||||
TOTAAL |
generate |
generate |
generate |
generated |
generated |
Andere toezeggingen Projectreferentie: [MS/year/ST/number](20 character) |
||||||
Lidstaat vanwaar de begunstigden van internationale bescherming zijn overgebracht |
Land van herkomst: |
Aantal volwassenen: |
Aantal volwassen vrouwen: |
Aantal niet-begeleide minderjarigen |
Totale aantal |
Totale aantal × forfaitair bedrag |
[drop box] |
[drop box] |
number |
number |
number |
number generated |
Euro generated |
TOTAAL |
Generate |
generated |
generated |
generated |
generated |
DEEL A3: PROJECTEN VOOR OPERATIONELE STEUN
Nationale doelstelling: |
Projectreferentie: [MS/start Year/O[v/b]/number](20 character) |
|||||
Projectnaam |
[90 characters] |
|||||
Officiële naam begunstigde: |
[90 characters] |
Korte naam begunstigde: |
[20 characters] |
|||
Meeteenheid |
Aantal |
Jaarlijkse bijdrage van de Unie |
||||
1.1 |
Personeelskosten, incl. opleidingskosten |
1 VTE |
||||
1.2 |
Dienstverleningskosten (onderaanbestedingscontracten), bv. voor onderhoud en reparatie |
Aantal contracten |
||||
1.3 |
Modernisering/vervanging van apparatuur |
Aantal artikelen |
||||
1.4 |
Onroerend goed (afschrijving of renovatie) |
Aantal betrokken gebouwen |
||||
1.5 |
IT-systemen (operationeel beheer van VIS, SIS en nieuwe IT-systemen, huur en renovatie van ruimten, communicatie-infrastructuur en beveiliging) |
/ |
||||
1.6 |
Operationele activiteiten (kosten die niet tot de bovenstaande categorieën behoren) |
/ |
||||
Totaal: |
||||||
Geef telkens een gedetailleerde beschrijving |
||||||
1.1 |
Personeelskosten, incl. opleidingskosten (geef de betrokken diensten en taken aan, alsook de belangrijkste plaatsen van inzet) |
[1 000 characters] |
||||
1.2 |
Dienstverleningskosten (onderaanbestedingscontracten), bv. voor onderhoud en reparatie (licht de tien belangrijkste contracten toe en vermeld de reikwijdte en de betrokken periode) |
[1 500 characters] |
||||
1.3 |
Modernisering/vervanging van apparatuur |
[500 characters] |
||||
1.4 |
Onroerend goed (afschrijving of renovatie) |
[500 characters] |
||||
1.5 |
IT-systemen (operationeel beheer van VIS, SIS en nieuwe IT-systemen, huur en renovatie van ruimten, communicatie-infrastructuur en beveiliging); IT-systemen (overige) |
[1 000 characters] |
||||
1.6 |
Operationele activiteiten (kosten die niet tot de bovenstaande categorieën behoren) |
[1 500 characters] |
DEEL A4: PROJECTEN INZAKE BIJZONDERE DOORREISREGELING
Projectreferentie: [LT/start YEAR/TS/number] (20 characters) |
||||||
Projectnaam |
[90 characters] |
Naam begunstigde: |
[90 characters] |
|||
Samenvatting project: |
[350 characters] |
|||||
Meeteenheid |
Aantal |
Jaarlijkse bijdrage van de Unie in EUR |
||||
1.1 |
Investering in infrastructuur |
Aantal gebouwen |
||||
1.2 |
Opleiding van personeel voor de uitvoering van de regeling |
Aantal opleidingen |
||||
1.3 |
Aanvullende operationele kosten, zoals het salaris van het personeel dat specifiek de bijzondere doorreisregeling uitvoert |
1 VTE enz. |
||||
1.4 |
Gederfde visaleges |
Aantal visa |
||||
Totaal: |
generated |
DEEL B: BOEKHOUDKUNDIGE GEGEVENS
De financiële gegevens kunnen te allen tijde worden aangevuld om de gebeurtenissen voor één enkel begrotingsjaar te registreren. Het begrotingsjaar loopt van 16/10/N-1 tot 15/10/N. Zodra de gegevens voor het corresponderende jaar zijn ingevoerd en gevalideerd (ondertekend) en naar de Commissie zijn verzonden (vóór 15 februari of, in geval van verlenging van de termijn, 1 maart), liggen de gegevens en de samenvattingen vast, en kunnen deze niet meer worden gewijzigd. De verantwoordelijke autoriteiten van de lidstaten die niet deelnemen aan de euro, voeren een boekhouding waarin de bedragen worden uitgedrukt in de munteenheid waarin zij zijn betaald of geïnd. Om alle uitgaven en inkomsten te kunnen groeperen, moeten zij evenwel de corresponderende bedragen in hun nationale munteenheid en in euro kunnen geven, overeenkomstig artikel 43, lid 2, van Verordening (EU) nr. 514/2014. Er is één regel per verrichte betaling. Er mogen per project maximaal 13 betalingen zijn per jaar. Indien nodig mogen de betalingen worden gegroepeerd per maand, om het totale aantal betalingen in één jaar te beperken. Wat toezeggingen betreft, moeten de betalingen worden gegroepeerd per maand (d.w.z. alle betalingen in één maand worden in SFC2014 opgenomen als één enkele betaling aan het eind van de maand). Invorderingsopdrachten en financiële sancties worden geregistreerd als negatieve betalingen. Sommige afsluitingsbetalingen kunnen ook geschieden als betaling 0. |
||||
Projectreferentie: |
[MS/…] |
Boekhoudkundige referentie lidstaat |
Is dit een eindbetaling? |
|
Bijdragen van de Unie betaald in boekjaar N |
EUR |
[15 characters] |
Y/N |
|
Totale bijdrage van de Unie betaald in boekjaar N. |
generated |
|||
Voor meerjarenprojecten: gecumuleerde bijdrage van de Unie betaald sinds het begin van het project: |
generated |
|||
Bedrag van de cumulatieve totale bijdrage van de Unie dat voor dit project is betaald voor het onderhoud van IT-systemen van de lidstaat of de Unie: (indien van toepassing). |
Amount |
|||
Dit project houdt verband met of vindt plaats in derde landen die de strategische prioriteiten van de Unie uitvoeren: |
[Yes/No] |
|||
(Indien van toepassing) in het geval van eindbetalingen: is de aankoop van uitrusting (totale waarde > 10 000 EUR per artikel) in dit project inbegrepen? |
Y/N (If YES go to inventory |
|||
(Indien van toepassing) in het geval van eindbetalingen: zijn de infrastructuurkosten (totale waarde > 100 000 EUR) in dit project inbegrepen? |
Y/N (If YES go to inventory |
|||
Is er een invordering van bijdrage van de Unie gepland? |
In te vorderen bijdrage van de Unie: |
|||
Onverminderd andere handhavingsmaatregelen waarin het nationale recht voorziet, verrekent de verantwoordelijke autoriteit of de gedelegeerde autoriteit elke nog openstaande vordering op een begunstigde die overeenkomstig het nationale recht vast is komen te staan met betalingen die de voor de inning van de vordering verantwoordelijke autoriteit of gedelegeerde autoriteit in de toekomst aan deze begunstigde moet doen. |
||||
Y/N |
EUR |
|||
Operationele/financiële controles ter plaatse voor het project: |
Y/N (if YES link to Section C) |
|||
TECHNISCHE BIJSTAND De betalingen met betrekking tot technische bijstand moeten worden gegroepeerd (bv. alle betalingen in een maand worden in SFC2014 geregistreerd als één enkele betaling aan het einde van de maand, of alle betalingen in een jaar worden gegroepeerd in een bepaald aantal kostencategorieën). |
||||
Referentie technische bijstand: |
[MS/YEAR/TA-AMIF/TA-ISF-B/TA-ISF-P] |
Boekhoudkundige referentie lidstaat |
[15 characters] |
|
Bijdrage van de Unie betaald voor technische bijstand in boekjaar N |
Euro |
|||
Totale bijdrage van de Unie betaald voor technische bijstand in boekjaar N |
[generated] |
INVENTARIS (indien van toepassing)
voor uitrusting met een totale waarde > 10 000 EUR en infrastructuurkosten > 100 000 EUR
FONDS |
Project-referentie |
Totale waarde van het artikel (in EUR) |
Serienummer (voor uitrusting) |
Plaats/adres waar de uitrusting/infrastructuur zich bevindt |
Datum van aankoop/voltooiing |
ISF B/P |
[MS/…] |
Euro |
[35 characters] |
[200 characters] |
date |
Beschrijving van de uitrusting/infrastructuurkosten |
[350 characters] |
DEEL C: CONTROLES TER PLAATSE
(in te vullen door de verantwoordelijke autoriteit)
Projectreferentie: |
Type van controle ter plaatse |
Datum van controle ter plaatse: |
Datum van eindverslag: |
||||||
van |
tot |
||||||||
[MS/…] |
[drop box: operational — financial |
[Date] |
[date] |
[date] |
|||||
|
|
% vastgestelde fouten |
|||||||
[Euro] |
[Euro] |
% (generated: B/A) |
|||||||
Zaak geregistreerd in het beheerssysteem voor onregelmatigheden? |
Yes/No |
||||||||
Opmerkingen (facultatief), bv. soorten onregelmatigheden en corrigerende maatregelen [2 500 characters] |
DEEL D: GEGEVENSOVERZICHT
Tabel FONDS boekjaar N
Specifieke doelstellingen |
Totale bijdrage van de Unie betaald in boekjaar N |
% |
1.1: nationale doelstelling … |
[generated] |
[generated]/Sp Ob |
1.2: nationale doelstelling … |
[generated] |
[generated] Sp Ob |
n.n.: nationale doelstelling |
[generated] |
[generated]/Sp Ob |
Subtotaal nationale doelstellingen |
Total generated |
[generated]/Total Sp Ob |
SA1: specifieke actie |
[generated] |
[generated] |
SAn.: specifieke acties |
[generated] |
[generated] |
Totaal SD1: … |
Total generated |
[Sp Ob/TOTAL] |
2.1: |
[generated] |
[generated]/Sp Ob] |
Subtotaal nationale doelstellingen |
Total generated |
[generated] |
Totaal SDn: |
Total generated |
[generated] |
Toezeggingen |
[generated] |
[generated] |
Andere toezeggingen |
[generated] |
[generated] |
Steun |
[generated] |
[generated] |
Regelingen |
[generated] |
[generated] |
Totaal bijzondere gevallen |
Total generated |
[generated] |
Technische bijstand |
Total generated |
[generated] |
Totale bijdrage van de Unie betaald voor het nationaal programma in jaar N (in EUR) |
Total generated |
|
% toewijzing voor specifieke doelstellingen |
[generated] |
|
% toewijzing specifieke doelstellingen n/basistoewijzing |
[generated] |
VERKLARING MET BETREKKING TOT BETALINGEN (UITSLUITEND BIJDRAGEN VAN DE UNIE) AAN [LIDSTAAT] IN BOEKJAAR N VOOR HET NATIONAAL PROGRAMMA
Referentienummer project |
Totale bijdrage van de Unie betaald in boekjaar N (in EUR) |
Is er een eindbetaling in boekjaar N? J/N |
Indien het project niet werd aanvaard bij eerdere indiening van de jaarrekening |
|||
[generated] |
[generated] |
[generated] |
[generate years] |
|||
[generated] |
[generated] |
[generated] |
[generate years] |
|||
[generated] |
[generated] |
[generated] |
[generate years] |
|||
[generated] |
[generated] |
[generated] |
[generate years] |
|||
[generated] |
[generated] |
[generated] |
[generate years] |
|||
Som van de bijdrage van de Unie betaald in boekjaar N voor projecten (in EUR) |
[Total generated] |
|||||
Totale bijdrage van de Unie betaald in boekjaar N voor technische bijstand (in EUR) |
[generated] |
|||||
|
[Total generated][a] |
|||||
|
[+/– manual][b] |
|||||
|
[generated] |
Beschrijving financiële correcties door de lidstaat [2 000 characters] |
BIJLAGE II
BEHEERSVERKLARING
Op basis van mijn eigen oordeel en alle informatie waartoe ik toegang heb, met inbegrip van de resultaten van alle (administratieve, financiële en operationele) controles (ter plaatse) die door of onder de verantwoordelijkheid van de verantwoordelijke autoriteit zijn verricht met betrekking tot de uitgaven van de Unie van het boekjaar [yyyy] en met inachtneming van mijn verplichtingen uit hoofde van Verordening (EU) nr. 514/2014, verklaar ik dat:
— |
de informatie in de rekeningen naar behoren is weergegeven en volledig en accuraat is, |
— |
de uitgaven van de Unie gebruikt zijn voor het beoogde doel in overeenstemming met het nationaal programma en overeenkomstig het beginsel van goed financieel beheer, |
— |
het beheers- en controlesysteem dat voor het nationaal programma is opgezet, naar behoren heeft gefunctioneerd tijdens het in aanmerking genomen boekjaar en de nodige garanties heeft geboden met betrekking tot de wettigheid en regelmatigheid van de onderliggende verrichtingen, in overeenstemming met het toepasselijke recht. |
Ik bevestig dat alle onregelmatigheden die zijn vastgesteld in de definitieve audit- of controleverslagen met betrekking tot het boekjaar op passende wijze in aanmerking zijn genomen en dat waar nodig passende follow-up is gegeven aan de verslagen.
Deze verzekering is echter onderworpen aan de volgende punten van voorbehoud: (up to 5 reservations may be added).
1 |
[500 characters] |
2 |
[500 characters] |
3 |
[500 characters] |
4 |
[500 characters] |
5 |
[500 characters] |
Tot slot bevestig ik dat mij geen niet-meegedeelde zaken bekend zijn die de financiële belangen van de Unie zouden kunnen schaden.
Bevoegde functionaris: [50 characters]
Titel en organisatie: [90 characters]
Datum van indiening: [date]
(handtekening = validering en datum van indiening bij de Commissie)
Er kan één document worden toegevoegd met een beschrijving van het actieplan ter verbetering en het tijdschema met betrekking tot eventuele punten van voorbehoud.
BIJLAGE III
JAARLIJKSE SAMENVATTING VAN DE DEFINITIEVE AUDITVERSLAGEN EN DE UITGEVOERDE CONTROLES
-
A.SAMENVATTINGEN DEFINITIEVE AUDITVERSLAGEN
Auditinstantie: |
Drop box: AA, COM, ECOA, MSCOA, other |
Jaar van audit |
[year] |
||||
Referentie audit |
[25 characters] |
Type audit |
[drop menu: System: financial, re-performance or other] |
||||
Reikwijdte van de audit |
[90 characters] |
||||||
Algemeen overzicht van zeer belangrijke en kritieke bevindingen, met aanbevelingen aan de verantwoordelijke autoriteit |
[900 characters] |
||||||
Algemene conclusie van de audit, met vermelding van de structurele problemen |
[500 characters] |
||||||
Geraamde financiële en operationele gevolgen van de vastgestelde tekortkomingen |
[500 characters] |
||||||
Corrigerende maatregelen voor de werking van het systeem (actieplan) |
[900 characters] |
||||||
Stand van zaken van de uitvoering van corrigerende maatregelen (met inbegrip van openstaande kwesties uit eerder ingediende audits) |
Drop box: uitvoering gepland, in uitvoering, volledig uitgevoerd |
||||||
Indien van toepassing, het bedrag van de uitgevoerde of geplande financiële correctie |
Amount Euro |
-
B.SAMENVATTING VAN DE ADMINISTRATIEVE CONTROLES UITGEVOERD IN BOEKJAAR N
Geef:
— |
een samenvatting van de gekozen controlestrategie bv. per soort uitgaven van de Unie, per methode (uitvoering en toewijzing), |
— |
een beschrijving van de belangrijkste resultaten en van de aard van de vastgestelde fouten, |
— |
de conclusies die uit deze controles zijn getrokken en de corrigerende maatregelen die bijgevolg zijn goedgekeurd of gepland met betrekking tot de werking van het systeem. |
[2 500 characters]
-
C.SAMENVATTING VAN DE CONTROLES TER PLAATSE DIE ZIJN UITGEVOERD IN BOEKJAAR N
Geef:
— |
een samenvatting van de gekozen controlestrategie bv. per soort uitgaven van de Unie of per methode (uitvoering en toewijzing), |
— |
een beschrijving van de belangrijkste resultaten en van de aard van de vastgestelde fouten, en |
— |
de conclusies die uit deze controles zijn getrokken en de corrigerende maatregelen die bijgevolg zijn goedgekeurd of gepland met betrekking tot de werking van het systeem. |
[2 500 characters]
Lijst van financiële controles ter plaatse die zijn uitgevoerd in boekjaar N
Boekjaar |
Projectreferentie |
Totale gecontroleerde bijdrage van de Unie (EUR) |
Totale bijdrage van de Unie waarbij sprake is van fouten (%) |
Teruggevorderde bijdrage van de Unie |
Terug te vorderen bijdrage van de Unie (EUR) |
generated |
generated |
generated |
generated |
Manual |
Manual |
generated |
generated |
generated |
generated |
Manual |
Manual |
Total |
Total generated |
Total generated |
Total generated |
Total generated |
Samenvatting van operationele controles ter plaatse die zijn uitgevoerd in boekjaar N
Totale aantal operationele controles ter plaatse in het boekjaar (a) |
Aantal niet-voltooide projecten aan het begin van het boekjaar (b) |
Aantal nieuwe projecten gestart in het boekjaar (c) |
Totale aantal projecten uitgevoerd in het boekjaar (d = b + c) |
% van operationele controles ter plaatse |
generated |
generated |
generated |
generated |
generated |
Algemene samenvatting van de financiële controles ter plaatse
Boekjaar |
Totale bijdrage van de Unie die aan een financiële controle is onderworpen (a) |
Met de geconstateerde fouten overeenstemmend bedrag van de bijdrage van de Unie: (b) |
% vastgestelde fouten (c = b/a) |
Gecumuleerde bijdrage van de Unie gedeclareerd voor de afgewerkte projecten (d) |
% uitgevoerde financiële controles ter plaatse (e = a/d) |
2014 |
generated |
generated |
generated |
Generated |
generate |
2015 |
generated |
generated |
generated |
Generated |
generate |
Total |
Total generated |
Total generated |
Total generated |
Total generated |
Total generated |
BIJLAGE IV
ADVIEZEN VAN DE AUDITINSTANTIE
Geef een korte beschrijving van de auditstrategie, met inbegrip van de steekproefmethode aan de hand waarvan de auditinstantie geldige conclusies trekt over de hele bevolking
[2 500 characters]
A: AUDITADVIES OVER DE JAARREKENINGEN Aan het directoraat-generaal Binnenlandse Zaken van de Europese Commissie Ik, ondergetekende, vertegenwoordiger van [naam van de instantie], auditinstantie voor het Fonds voor asiel, migratie en integratie/Fonds voor interne veiligheid in [lidstaat] , heb de werking van de beheers- en controlesystemen van het [Fonds voor asiel, migratie en integratie/Fonds voor interne veiligheid] onderzocht alsook de documenten en de informatie die zijn opgesteld door de verantwoordelijke autoriteit overeenkomstig artikel 44 van Verordening (EU) nr. 514/2014 en artikel 59, lid 5, van Verordening (EU, Euratom) nr. 966/2012 die dienen als verzoek om betaling van het jaarlijks saldo voor boekjaar N, om een auditadvies te kunnen geven in overeenstemming met artikel 29 van Verordening (EU) nr. 514/2014 en artikel 59, lid 5, van Verordening (EU, Euratom) nr. 966/2012. Ik ben tot de onderstaande conclusies gekomen. |
A: ADVIES: ONVOORWAARDELIJKE GOEDKEURING, GOEDKEURING MET VOORBEHOUD OF AFKEURING (selecteer één advies) Onvoorwaardelijk advies over de validiteit van de rekeningen Op grond van het bovengenoemd onderzoek ben ik van oordeel dat de rekeningen voor boekjaar N een getrouw en billijk beeld geven en de uitgaven van de Unie waarvoor terugbetaling aan de Commissie is gevraagd, wettig en regelmatig zijn. Advies met voorbehoud over de validiteit van de rekeningen Op grond van het bovengenoemd onderzoek ben ik van oordeel dat de rekeningen voor boekjaar N een getrouw en billijk beeld geven en de uitgaven van de Unie waarvoor terugbetaling aan de Commissie is gevraagd, wettig en regelmatig zijn, behalve wat de volgende punten betreft:
Mijn inschatting is derhalve dat het effect van het (de) voorbehoud(en) [beperkt]/[aanzienlijk] is. Dit effect komt overeen met [bedrag in EUR] en [%] van de totale gedeclareerde bijdrage van de Unie. Afkeurend advies over de validiteit van de rekeningen Op grond van het bovengenoemd onderzoek ben ik van oordeel dat de rekeningen voor boekjaar N geen getrouw en billijk beeld geven en de uitgaven van de Unie waarvoor terugbetaling aan de Commissie is gevraagd, niet wettig en regelmatig zijn.
|
Reikwijdte van het onderzoek Het onderzoek met betrekking tot dit programma is uitgevoerd in overeenstemming met de huidige auditstrategie voor dit nationaal programma en in overeenstemming met de internationaal aanvaarde auditnormen, ten aanzien van boekjaar N, en is vastgelegd in het auditverslag [geef referentie — niet bijvoegen]. B: ADVIES: ONVOORWAARDELIJKE GOEDKEURING, GOEDKEURING MET VOORBEHOUD OF AFKEURING (selecteer één advies) Onvoorwaardelijk advies Op grond van het bovengenoemd onderzoek en met betrekking tot het programma heb ik redelijke zekerheid dat de toegepaste beheers- en controlesystemen naar behoren functioneren. Advies met voorbehoud Op grond van het bovengenoemd onderzoek en met betrekking tot het programma heb ik redelijke zekerheid dat de toegepaste beheers- en controlesystemen naar behoren functioneren, behalve wat de volgende punten betreft:
Ingeval de beheers- en controlesystemen gebreken vertonen, vermeld dan de instantie(s) en het aspect (de aspecten) van de systemen dat (die) niet heeft (hebben) voldaan aan de eisen en niet efficiënt heeft (hebben) gefunctioneerd. Om de volgende redenen ben ik van mening dit (deze) aspect(en) van de systemen niet heeft (hebben) voldaan aan de eisen of niet efficiënt heeft (hebben) gefunctioneerd:
Mijn inschatting is derhalve dat het effect van het (de) voorbehoud(en) [beperkt]/[aanzienlijk] is. Dit effect komt overeen met [bedrag in EUR] en [%] van de totale gedeclareerde uitgaven van de Unie. Afkeurend advies Op grond van het bovengenoemd onderzoek en met betrekking tot het programma heb ik geen redelijke zekerheid dat de toegepaste beheers- en controlesystemen in overeenstemming zijn met de artikelen 21, 24 en 27 van Verordening (EU) nr. 514/2014 en naar behoren functioneren.
Om de volgende redenen ben ik van mening dat het (de) bovengenoemde aspect(en) van de systemen niet heeft (hebben) voldaan aan de eisen of niet efficiënt heeft (hebben) gefunctioneerd: [900 characters] Mijn inschatting is derhalve dat het effect van het (de) voorbehoud(en) [beperkt]/[aanzienlijk] is. Dit effect komt overeen met [bedrag in EUR] en [%] van de totale gedeclareerde bijdrage van de Unie. Zoals vastgesteld krachtens internationaal aanvaarde auditnormen kan de auditinstantie ook bepaalde zaken onder de aandacht brengen die haar advies niet aantasten. Een adviesonthouding is mogelijk in uitzonderlijke gevallen. Deze uitzonderlijke gevallen moeten gerelateerd zijn aan onvoorziene, externe factoren buiten het werkterrein van de auditinstantie. [500 characters] |
Op grond van het onderzoek waarnaar wordt verwezen in de bovenstaande punten A en B is mijn algemeen oordeel dat de uitgevoerde auditwerkzaamheden: [selecteer één optie] geen twijfel doen onstaan over de beweringen in de beheersverklaring; OF twijfel doen ontstaan over de beweringen in de beheersverklaring met betrekking tot de volgende aspecten:
|
Datum van validering |
[date] |
Volledige naam en autoriteit (een gevalideerd en verzonden document wordt als ondertekend beschouwd) |
[90 characters] |
Deze samenvatting is overgenomen van EUR-Lex.