Gedelegeerde verordening 2017/849 - Wijziging van Verordening 1315/2013 en met name van de kaarten in bijlage I en de lijst in bijlage II van die verordening

1.

Wettekst

19.5.2017   

NL

Publicatieblad van de Europese Unie

LI 128/1

 

GEDELEGEERDE VERORDENING (EU) 2017/849 VAN DE COMMISSIE

van 7 december 2016

tot wijziging van Verordening (EU) nr. 1315/2013 van het Europees Parlement en de Raad en met name van de kaarten in bijlage I en de lijst in bijlage II van die verordening

(Voor de EER relevante tekst)

DE EUROPESE COMMISSIE,

Gezien het Verdrag betreffende de werking van de Europese Unie,

Gezien Verordening (EU) nr. 1315/2013 van het Europees Parlement en de Raad van 11 december 2013 betreffende richtsnoeren van de Unie voor de ontwikkeling van het trans-Europees vervoersnetwerk en tot intrekking van Besluit nr. 661/2010/EU (1), en met name artikel 49, lid 4,

Overwegende hetgeen volgt:

 

(1)

Verordening (EU) nr. 1315/2013 voorziet in de mogelijkheid de bijlagen I en II aan te passen, met name door de infrastructuurcomponenten van het uitgebreide netwerk te wijzingen op basis van de in de artikelen 14, 20, 24 en 27 vastgestelde kwantitatieve drempels.

 

(2)

Op basis van de jongste door Eurostat of, in bepaalde gevallen de nationale bureaus voor de statistiek, gepubliceerde statistieken moeten een aantal logistieke platforms, overslagterminals voor weg- en spoorvervoer, binnenhavens, zeehavens en luchthavens waarvan het tweejaarlijks gemiddelde van het verkeersvolume de relevante drempels overschrijdt, worden toegevoegd aan het uitgebreide netwerk.

 

(3)

Voorts moeten de kaarten van de wegen-, spoorwegen- en binnenvaartinfrastructuur worden aangepast, maar blijven die wijzigingen strikt beperkt tot wijzigingen die de voortgang bij de voltooiing van het netwerk weergeven.

 

(4)

Verordening (EU) nr. 1315/2013 dient derhalve dienovereenkomstig te worden gewijzigd.

HEEFT DE VOLGENDE VERORDENING VASTGESTELD:

Artikel 1

Verordening (EU) nr. 1315/2013 wordt als volgt gewijzigd:

 

1)

Bijlage I wordt vervangen door de tekst in bijlage I bij de onderhavige verordening.

 

2)

Deel 2 van bijlage II wordt gewijzigd overeenkomstig bijlage II bij deze verordening.

Artikel 2

Deze verordening treedt in werking op de twintigste dag na die van de bekendmaking ervan in het Publicatieblad van de Europese Unie.

Deze verordening is verbindend in al haar onderdelen en is rechtstreeks toepasselijk in elke lidstaat.

Gedaan te Brussel, 7 december 2016.

Voor de Commissie

De voorzitter

Jean-Claude JUNCKER

 

 

BIJLAGE I

KAARTEN VAN HET UITGEBREIDE NETWERK EN HET KERNNETWERK

Legende

 

Kernnetwerk

Uitgebreide netwerk

 
   

Waterweg voor binnenvaart/voltooid

Image

 

Waterweg voor binnenvaart/te verbeteren

Image

 

Waterweg voor binnenvaart/gepland

Image

Image

Conventionele spoorlijn/voltooid

Image

Image

Conventionele spoorlijn/te verbeteren

Image

Image

Conventionele spoorlijn/gepland

Image

Image

Hogesnelheidslijn/voltooid

Image

Image

Aan te passen voor hoge snelheid

Image

Image

Hogesnelheidslijn/gepland

Image

Image

Weg/voltooid

Image

Image

Weg/te verbeteren

Image

Image

Weg/gepland

Image

Image

Havens

Image

Image

Overslagterminal tussen weg en spoor

Image

Image

Luchthavens

Image

Bijlage I wordt als volgt gewijzigd:

 

1)

De punten 0.1 en 0.2 worden vervangen door:

Image

Image

 

2)

De punten 0.3 en 0.4 worden vervangen door:

Image

Image

 

3)

De punten 1.1 en 1.2 worden vervangen door:

Image

Image

 

4)

De punten 1.3 en 1.4 worden vervangen door:

Image

Image

 

5)

De punten 2.1 en 2.2 worden vervangen door:

Image

Image

 

6)

De punten 2.3 en 2.4 worden vervangen door:

Image

Image

 

7)

Punt 3.1 wordt vervangen door:

Image

 

8)

Punt 3.2 wordt vervangen door:

Image

 

9)

Punt 3.3 wordt vervangen door:

Image

 

10)

Punt 3.4 wordt vervangen door:

Image

 

11)

Punt 4.1 wordt vervangen door:

Image

 

12)

Punt 4.2 wordt vervangen door:

Image

 

13)

Punt 4.3 wordt vervangen door:

Image

 

14)

Punt 4.4 wordt vervangen door:

Image

 

15)

Punt 5.1 wordt vervangen door:

Image

 

16)

Punt 5.2 wordt vervangen door:

Image

 

17)

Punt 5.3 wordt vervangen door:

Image

 

18)

Punt 5.4 wordt vervangen door:

Image

 

19)

Punt 6.1 wordt vervangen door:

Image

 

20)

Punt 6.2 wordt vervangen door:

Image

 

21)

Punt 6.3 wordt vervangen door:

Image

 

22)

Punt 6.4 wordt vervangen door:

Image

 

23)

Punt 7.1 wordt vervangen door:

Image

 

24)

Punt 7.2 wordt vervangen door:

Image

 

25)

De punten 7.3 en 7.4 worden vervangen door:

Image

Image

 

26)

Punt 8.1 wordt vervangen door:

Image

 

27)

Punt 8.2 wordt vervangen door:

Image

 

28)

Punt 8.3 wordt vervangen door:

Image

 

29)

Punt 8.4 wordt vervangen door:

Image

 

30)

Punt 9.1 wordt vervangen door:

Image

 

31)

Punt 9.2 wordt vervangen door:

Image

 

32)

Punt 9.3 wordt vervangen door:

Image

 

33)

Punt 9.4 wordt vervangen door:

Image

 

34)

Punt 10.1 wordt vervangen door:

Image

 

35)

Punt 10.2 wordt vervangen door:

Image

 

36)

Punt 10.3 wordt vervangen door:

Image

 

37)

Punt 10.4 wordt vervangen door:

Image

 

BIJLAGE II

In bijlage II bij Verordening (EU) nr. 1315/2013 wordt de tabel in deel 2 als volgt gewijzigd:

 

1)

Het deel betreffende Denemarken wordt als volgt gewijzigd:

 

a)

de volgende rij wordt ingevoegd tussen de rijen betreffende Ebeltoft en Esbjerg:

 

„Enstedværket

 

Uitgebr.

 

 

b)

de volgende rij wordt ingevoegd tussen de rijen betreffende Fur en Gedser

 

„Fynshav Havn

 

Uitgebr.

 

 

c)

de volgende rij wordt ingevoegd tussen de rijen betreffende Hirtshals en Høje-Taastrup:

 

„Hou Havn

 

Uitgebr.

 

 

d)

de volgende rij wordt ingevoegd tussen de rijen betreffende Spodsbjerg en Tårs (Nakskov):

 

„Statoil-Havnen

 

Uitgebr.

 

 

2)

Het deel betreffende Duitsland wordt als volgt gewijzigd:

 

a)

de volgende rij wordt ingevoegd tussen de rijen betreffende Gernsheim en Großkrotzenburg:

 

„Ginsheim-Gustavsburg

   

Uitgebr.

 

b)

de rij betreffende Honau wordt vervangen door:

 

„Hohenhameln

   

Uitgebr.

 

c)

de volgende rij wordt ingevoegd tussen de rijen betreffende Krefeld-Uerdingen en Langeoog:

 

„Lampertheim

   

Uitgebr.

 

d)

de rij betreffende Mehrum wordt geschrapt;

 

e)

de volgende rij wordt ingevoegd tussen de rijen betreffende Memmingen en Minden:

 

„Meppen

   

Uitgebr.

 

f)

de volgende rij wordt ingevoegd tussen de rijen betreffende Minden en München:

 

„Mühlheim an der Ruhr

   

Uitgebr.

 

g)

de volgende rij wordt ingevoegd tussen de rijen betreffende Münster en Norddeich:

 

„Niedere Börde

   

Uitgebr.

 

h)

de volgende rij wordt ingevoegd tussen de rijen betreffende Regensburg en Rheinberg:

 

„Rheinau

   

Uitgebr.

 

i)

de volgende rij wordt ingevoegd tussen de rijen betreffende Rheinberg en Rostock:

 

„Rheinmünster

   

Uitgebr.

 

j)

de rij betreffende Stollhofen wordt geschrapt;

 

k)

de rij betreffende Vahldorf wordt geschrapt.

 

3)

Het deel betreffende Spanje wordt als volgt gewijzigd:

 

a)

de volgende rijen worden ingevoegd tussen de rijen betreffende Castellón en Ceuta:

 

„Centro de Transportes de Burgos

     

Uitgebr.

Centro Intermodal de Transporte y Logistica de Vitoria-Gasteiz

     

Uitgebr.”

 

b)

de volgende rij wordt ingevoegd tussen de rijen betreffende Linares en Madrid:

 

„Los Cristianos

 

Uitgebr.

 

 

c)

de volgende rij wordt ingevoegd tussen de rijen betreffende Sevilla en Tarragona:

 

„Silla

     

Uitgebr.”

 

d)

de volgende rij wordt ingevoegd tussen de rijen betreffende Valencia en Valladolid:

 

„Valencia Fuente de San Luis

     

Uitgebr.”

 

4)

In het deel betreffende Italië wordt de rij betreffende Catania vervangen door:

 

„Catania

Uitgebr. (Fontanarossa, noodlandingsbaan Cormiso)

Uitgebr.

 

Uitgebr.”

 

5)

Het deel betreffende Nederland wordt als volgt gewijzigd:

 

a)

de volgende rij wordt ingevoegd tussen de rijen betreffende Dordrecht en Eemshaven:

 

„Drachten

   

Uitgebr.

 

b)

de volgende rij wordt ingevoegd tussen de rijen betreffende Harlingen en Hengelo:

 

„Heerenveen

   

Uitgebr.

 

c)

de volgende rij wordt ingevoegd tussen de rijen betreffende Kampen en Lelystad:

 

„Leeuwarden

   

Uitgebr.

 

6)

Het deel betreffende Roemenië wordt als volgt gewijzigd:

 

a)

de volgende rij wordt ingevoegd tussen de rijen betreffende Baia Mare en Brăila:

 

„Basarabi

   

Uitgebr.

 

b)

de volgende rij wordt ingevoegd tussen de rijen betreffende Iași en Medgidia:

 

„Mahmudia

   

Uitgebr.

 

c)

de volgende rij wordt ingevoegd tussen de rijen betreffende Oradea en Sibiu:

 

„Ovidiu

   

Uitgebr.

 

7)

In het deel betreffende Zweden wordt de volgende rij ingevoegd tussen de rijen betreffende betreffende Sveg en Trelleborg:

 

„Södertälje

   

Uitgebr.

 

8)

In het deel betreffende het Verenigd Koninkrijk wordt de rij betreffende Londen vervangen door:

 

„London

Kern (City)

Kern (Gatwick)*

Kern (Heathrow)*

Kern (Luton)*

Kern (Stansted)*

Uitgebr. (Southend)

Kern (London, London Gateway, Tilbury)

 

 

Deze samenvatting is overgenomen van EUR-Lex.