Verordening 1994/2977 - Tijdelijke schorsing van de autonome rechten van het gemeenschappelijk douanetarief op een aantal produkten welke bestemd zijn om te worden gebruikt voor de bouw, het onderhoud en de reparatie van luchtvaartuigen (²)

Dit is een beperkte versie

U kijkt naar een beperkte versie van dit dossier in de EU Monitor.

1.

Stand van zaken

Deze verordening was geldig van 1 januari 1995 tot 31 december 1995.

2.

Kerngegevens

officiële titel

Verordening (EG) nr. 2977/94 van de Raad van 23 november 1994 houdende tijdelijke schorsing van de autonome rechten van het gemeenschappelijk douanetarief op een aantal produkten welke bestemd zijn om te worden gebruikt voor de bouw, het onderhoud en de reparatie van luchtvaartuigen (²)

officiële Engelstalige titel

Council Regulation (EC) No 2977/94 of 23 November 1994 temporarily suspending the autonomous Common Customs Tariff duties on a number of products intended for the construction, maintenance and repair of aircraft (²)
 
Rechtsinstrument Verordening
Wetgevingsnummer Verordening 1994/2977
Origineel voorstel COM(1994)461 NLEN
Celex-nummer i 31994R2977

3.

Key dates

Document 23-11-1994
Bekendmaking in Publicatieblad 12-12-1994; Special edition in Finnish: Chapter 02 Volume 013,OJ L 318, 12.12.1994,Special edition in Swedish: Chapter 02 Volume 013
Inwerkingtreding 01-01-1995; in werking zie art 2
Einde geldigheid 31-12-1995; zie art. 1

4.

Wettekst

Avis juridique important

|

5.

31994R2977

Verordening (EG) nr. 2977/94 van de Raad van 23 november 1994 houdende tijdelijke schorsing van de autonome rechten van het gemeenschappelijk douanetarief op een aantal produkten welke bestemd zijn om te worden gebruikt voor de bouw, het onderhoud en de reparatie van luchtvaartuigen (²)

Publicatieblad Nr. L 318 van 12/12/1994 blz. 0074 - 0087

Bijzondere uitgave in het Fins: Hoofdstuk 2 Deel 13 blz. 0121

Bijzondere uitgave in het Zweeds: Hoofdstuk 2 Deel 13 blz. 0121

VERORDENING (EG) Nr. 2477/94 VAN DE RAAD van 23 november 1994 houdende tijdelijke schorsing van de autonome rechten van het gemeenschappelijk douanetarief op een aantal produkten welke bestemd zijn om te worden gebruikt voor de bouw, het onderhoud en de reparatie van luchtvaartuigen

DE RAAD VAN DE EUROPESE UNIE,

Gelet op het Verdrag tot oprichting van de Europese Gemeenschap, inzonderheid op artikel 28,

Gezien het voorstel van de Commissie,

Overwegende dat de produktie van de in deze verordening bedoelde produkten in de Gemeenschap momenteel onvoldoende of nihil is en dat de producenten derhalve niet kunnen voldoen aan de behoeften van de verwerkende industrie van de Gemeenschap;

Overwegende dat het in het belang van de Gemeenschap is dat de autonome rechten van het gemeenschappelijk douanetarief voor deze produkten geheel worden geschorst;

Overwegende dat de Gemeenschap tot taak heeft om beslissingen te nemen betreffende schorsing van de autonome rechten;

Overwegende dat het moeilijk is de ontwikkeling van de economische situatie in de betrokken sectoren voor de nabije toekomst nauwkeurig te beoordelen en dat het derhalve wenselijk is aan deze schorsingen slechts een tijdelijk karakter te geven door de geldigheidsduur ervan aan te passen aan het belang van de communautaire produktie,

HEEFT DE VOLGENDE VERORDENING VASTGESTELD:

Artikel 1

Van 1 januari tot en met 31 december 1995 worden de autonome rechten van het gemeenschappelijk douanetarief voor de in de bijlage vermelde produkten geheel geschorst, voor zover het gaat om produkten die bestemd zijn om, onder door de bevoegde autoriteiten vast te stellen voorwaarden, te worden gebruikt voor de bouw, het onderhoud en de reparatie van luchtvaartuigen.

Artikel 2

Deze verordening treedt in werking op 1 januari 1995.

Deze verordening is verbindend in al haar onderdelen en is rechtstreeks toepasselijk in elke Lid-Staat.

Gedaan te Brussel, 23 november 1994.

Voor de Raad De Voorzitter J. BORCHERT

BIJLAGE

Lijst van produkten waarvoor de invoerrechten van het gemeenschappelijk douanetarief geheel zijn geschorst voor zover deze produkten bestemd zijn om te worden gebruikt voor de bouw, het onderhoud en de reparatie van luchtvaartuigen met een leeggewicht van meer dan 2 000 kg

Aantekeningen voor de interpretatie van de hierna volgende tabel a) Onder categorie A vallen de vliegtuigen met een leeggewicht van meer dan 15 000 kg, andere dan die welke onder b) zijn vermeld;

  • b) 
    onder categorie B vallen de vliegtuigen van de volgende typen: BAC 1-11, Airbus, Concorde, Mercure en F-28;
  • c) 
    onder categorie C vallen de vliegtuigen en hefschroefvliegtuigen met een leeggewicht van meer dan 2 000 kg doch niet meer dan 15 000 kg.

>RUIMTE VOOR DE TABEL>


Lees meer

Deze wettekst is overgenomen van EUR-Lex.

6.

Origineel voorstel

 

7.

Bronnen en disclaimer

Zie voor uitgebreidere informatie eventueel ook de volgende voor dit dossier gebruikte bronnen:

Dit dossier wordt iedere nacht automatisch samengesteld op basis van bovenstaande dossiers. Hierbij is aan de technische programmering veel zorg besteed. Een garantie op de juistheid van de gebruikte bronnen en het samengestelde resultaat kan echter niet worden gegeven.

 

8.

Uitgebreide versie

Van deze pagina bestaat een uitgebreide versie met de juridische context, de Europese rechtsgrond, een overzicht van verwante dossiers en de betrokken zaken van het Europees Hof van Justitie.

De uitgebreide versie is beschikbaar voor betalende gebruikers van de EU Monitor van PDC Informatie Architectuur.

9.

EU Monitor

Met de EU Monitor volgt u alle Europese dossiers die voor u van belang zijn en bent u op de hoogte van alles wat er speelt in die dossiers. Helaas kunnen wij geen nieuwe gebruikers aansluiten, deze dienst zal over enige tijd de werkzaamheden staken.

De EU Monitor is ook beschikbaar in het Engels.