Auto van de zaak dure grap voor iedereen behalve de berijder - Hoofdinhoud
Voor SP-ers zal het waarschijnlijk een open deur zijn, maar voor minister Schultz en staatssecretaris Weekers is het wellicht een eye-opener: de notitie ‘Mobiliteitsmanagement en fiscaliteit’ van professor Van Ommeren. De leasebak kost klauwen met geld, zorgt voor 16% extra woonwerkverkeer, vooral in de spits, en leidt ertoe dat leaserijders in grotere, zwaardere auto’s rijden dan normale stervelingen. Die uiteraard wel mogen meebetalen aan het fiscaal pamperen van de auto van de zaak.
op wiens naam zou de Porsche Panamera van JPB staan?
Als ervaringsdeskundige kan ik de conclusies van Jos van Ommeren volledig onderschrijven. Ook ik reed vijf jaar een auto van de zaak, met als gevolg: méér kilometers, méér bekeuringen en méér stress. Ik durf de stelling aan dat degenen die de auto van de zaak, al dan niet gedwongen, vaarwel gezegd hebben daar geen spijt van krijgen. Wanneer zorgen Schultz en Weekers er eindelijk voor dat de een miljoen leasebakrijders hun levensgeluk terug krijgen?
Lees hier de notitie Mobiliteitsmanagement en fiscaliteit: VW 20130201 DBR_Notitie_Mobiliteitsmanagement