‘Veelzijdig en toch eenduidig’

Met dank overgenomen van J.G.Ch.A. (Jan) Marijnissen i, gepubliceerd op dinsdag 24 april 2007.

SP

De huisstijl van de SP is volgens de jury van de Nederlandse Huisstijlprijs de beste huisstijl die de afgelopen twee jaar in Nederland is ontwikkeld. Dat heeft een vakjury vandaag bekend gemaakt. (…)

De Nederlandse Huisstijlprijs wordt tweejaarlijks georganiseerd door de Grafische Cultuurstichting en bestaat uit een gouden logo. Van de 137 genomineerde huisstijlen en merken doorstonden 22 huisstijlen en één merk de eerste fase van de jurering. Alle kregen twee of meer voorkeurstemmen. Opvallende uitschieter was de huisstijl van de SP, die van alle juryleden een voorkeurstem kreeg. “De huisstijl van de SP staat op eenzame hoogte,” zo was het oordeel. SP-nieuwsbericht

Het verkiezingsprogramma, de onvermoeibare vrijwilligers en de campagne hebben elkaar versterkt tot een geweldig resultaat. Dat de nieuwe huisstijl opnieuw in de prijzen is gevallen, is een grote eer, voor Thonik en de SP. Maar, als er een extra prijs zou bestaan voor al die mensen die zich dag in dag uit inzetten voor de SP, dan zouden ze hem dubbel en dwars gewonnen hebben.

Thonik, van harte!