Aanpak van de N35

Met dank overgenomen van B. (Barbara) Visser i, gepubliceerd op maandag 18 januari 2016, 2:48.

Vragen van het lid Visser aan de minister van Infrastructuur en Milieu over de aanpak van N35 naar aanleiding van werkbezoek georganiseerd door de gemeenten Hellendoorn en Raalte d.d. 15 januari 2016

  • Bent u bekend met het voorstel van de provincie Overijssel in samenspraak met de gemeenten Hellendoorn en Raalte om in het kader van het verbeteren van de N35, het kruispunt Bos gezamenlijk met de Rijksoverheid aan te willen pakken?
  • Is de aanpak van de N35, meer specifiek het kruispunt Bos, eerder door de Provincie Overijssel geagendeerd voor een bestuurlijk overleg MIRT?
  • Wordt de verkeersdruk op de N35 stelselmatig gemonitord? Zo nee, waarom niet? Zo ja, wat is nu de verkeersdruk? Klopt de stelling dat sinds de openstelling van de combitunnel Nijverdal het verkeer met 60% is toegenomen? Wat zijn de verwachtingen tussen 2020-2030 en daarna? Wordt bij de beoordeling van de verkeersdruk ook breder gekeken naar het onderliggend en nationaal wegennetwerk, zoals de A1? Zo nee, waarom niet?
  • Wat betekent de eventuele toename van de verkeersdruk voor de aanpak van de N35 naar 2x2 rijstroken? Wat is er voor nodig om deze uitbreiding naar 2x2 voor de gehele N35 te realiseren in tijd, geld, regionale bijdragen en procedures?
  • Wat is de voortgang van de aanpak van veiligheidsmaatregelen Wijthmen-Nijverdal? Ligt de aanpak op schema? Welke inhoudelijke uitgangspunten en welke uitgangspunten voor burgerparticipatie worden hierbij gehanteerd?