Tweede verslag - Invoering publiek toezicht en handhaving van de verordening 2019/1150 van het Europees Parlement en de Raad ter bevordering van billijkheid en transparantie voor zakelijke gebruikers van onlinetussenhandelsdiensten (Wet publiek toezicht en handhaving verordening bevordering billijkheid en transparantie voor zakelijke gebruikers van onlinetussenhandelsdiensten) - Hoofdinhoud
Dit tweede verslag is onder nr. C toegevoegd aan wetsvoorstel 36285 - Wet toezicht en handhaving verordening bevordering billijkheid en transparantie voor zakelijke gebruikers van onlinetussenhandelsdiensten i.
Inhoudsopgave
Officiële titel | Invoering publiek toezicht en handhaving van de verordening 2019/1150 van het Europees Parlement en de Raad ter bevordering van billijkheid en transparantie voor zakelijke gebruikers van onlinetussenhandelsdiensten (Wet publiek toezicht en handhaving verordening bevordering billijkheid en transparantie voor zakelijke gebruikers van onlinetussenhandelsdiensten); Tweede verslag |
---|---|
Documentdatum | 17-07-2024 |
Publicatiedatum | 17-07-2024 |
Nummer | KST36285C |
Kenmerk | 36285, nr. C |
Externe link | origineel bericht |
Originele document in PDF |
Eerste Kamer der Staten-Generaal
2024
Vergaderjaar 2023-
36 285
Invoering publiek toezicht en handhaving van de verordening 2019/1150 van het Europees parlement en de Raad ter bevordering van billijkheid en transparantie voor zakelijke gebruikers van onlinetussenhandelsdiensten (Wet publiek toezicht en handhaving verordening bevordering billijkheid en transparantie voor zakelijke gebruikers van onlinetussenhandelsdiensten)
TWEEDE VERSLAG VAN DE VASTE COMMISSIE VOOR ECONOMISCHE ZAKEN EN KLIMAAT1
Vastgesteld 16 juli 2024
Het wetsvoorstel en de nota naar aanleiding van het verslag hebben in de commissie aanleiding gegeven tot het maken van de volgende nadere vragen.2
De fractieleden van BBB hebben naar aanleiding van de nota naar aanleiding van het verslag de volgende vragen.
Vragen en opmerkingen van de leden van de BBB-fractie
In het kader van uniformiteit binnen de EU vragen de leden van de BBB-fractie hoe de samenwerking tussen toezichthouders eruit gaat zien nu er geen formele verplichting tot samenwerking in de verordening zal komen. Hoe worden grote verschillen in regeldruk binnen de EU voorkomen? In het kader van de rechtszekerheid voor de gehele sector vragen deze leden wat de termijn is voor de inwerkingtreding van het wetsvoorstel en of dit ook binnen de EU wordt afgestemd.
1 Samenstelling:
Kemperman (BBB), Van Langen-Visbeek (BBB) (ondervoorzitter), Panman (BBB), Crone (GroenLinks-PvdA), Kluit (GroenLinks-PvdA) (voorzitter), Thijsssen (GroenLinks-PvdA), Van Gurp (GroenLinks-PvdA), Vos (GroenLinks-PvdA), Van Ballekom (VVD), Van den Berg (VVD), Petersen (VVD), Bovens (CDA), Prins (CDA), Aerdts (D66), Dittrich (D66), Van Strien (PVV), Visseren-Hamakers (PvdD), Baumgarten (JA21), Van Apeldoorn (SP), Holterhues (CU), Dessing (FVD), Schalk (SGP), Perin-Gopie (Volt), Van Rooijen (50PLUS), Van der Goot (OPNL)
2 Kamerstukken I 2023/24, 36 285, B.
kst-36285-C ISSN 0921 - 7371 's-Gravenhage 2024
De vaste commissie voor Economische Zaken en Klimaat ziet met belangstelling uit naar de nota naar aanleiding van het tweede verslag en ontvangt deze graag uiterlijk vrijdag 6 september 2024.
De voorzitter van de vaste commissie voor Economische Zaken en Klimaat,
Kluit
De griffier van de vaste commissie voor Economische Zaken en Klimaat, Karthaus
Eerste Kamer, vergaderjaar 2023-2024, 36 285, C 2