Bijlagen bij COM(2003)508 - Resultaten van de meerjarige oriëntatieprogramma's voor de vissersvloten aan het einde van 2002

Dit is een beperkte versie

U kijkt naar een beperkte versie van dit dossier in de EU Monitor.

Bijlage - Resultaten per lidstaat

BELGIË

DUITSLAND

DENEMARKEN

SPANJE

FINLAND

FRANKRIJK

VERENIGD KONINKRIJK

GRIEKENLAND

IERLAND

ITALIË

NEDERLAND

PORTUGAL

ZWEDEN


Samenvatting

Dit is het eindverslag over de resultaten van het vierde meerjarige oriëntatieprogramma (MOP IV) voor de vissersvloten overeenkomstig artikel 5 van Verordening (EG) nr. 2792/1999 van de Raad.

Dit verslag moet bijdragen tot de transparantie inzake de uitvoering van MOP IV, waarin voor de vlootcapaciteit en de visserij-inspanningen doelstellingen zijn vastgesteld die in de periode van 1 januari 1997 tot en met 31 december 2002 geleidelijk moesten worden gerealiseerd. Het verslag, dat is gebaseerd op de gegevens over vaartuigen die zich ten tijde van de opstelling van het verslag (1 juni 2003) in het communautair vlootregister bevonden, en op de verslagen van de nationale autoriteiten aan de Commissie, vat de ontwikkeling van de tonnage- en vermogenscijfers van de vloten samen in het licht van de tussentijdse en einddoelstellingen van MOP IV.

In de zes jaren van MOP IV is de communautaire vloot (exclusief de vaartuigen die staan geregistreerd in de Franse ultraperifere gebieden) ingekrompen met 107.284 GT en 928.973 kW, hetgeen overeenkomt met een inkrimping van de vlootcapaciteit met respectievelijk 5,31% en 11,77%. De mate waarin de doelstellingen van het MOP zijn bereikt, varieert echter sterk per lidstaat, zoals blijkt uit de tabellen op blz. 7 en volgende.

Rekening houdend met de resultaten uitgedrukt in GT, die in verband met de lopende hermeting van de vloot nog onzeker zijn (zie blz. 4), luiden de algemene resultaten voor de communautaire vloot als volgt:

- Denemarken, Finland, Portugal, Spanje en Zweden hebben voor alle segmenten van hun vloot de gestelde doelen gerealiseerd;

- alle lidstaten, behalve België en Nederland [1], hebben hun algemene doelstellingen, in tonnage uitgedrukt, voor eind 2002 bereikt;

[1] Naar aanleiding van een in 2000 door Nederland ingediend verzoek om verruiming van de doelstellingen in een bepaald segment op basis van artikel 6, lid 2, van Verordening (EG) nr. 2792/1999, heeft de Commissie de definitieve doelstelling voor dit segment verhoogd, waardoor Nederland binnen de grenzen van de algemene doelstelling van MOP IV blijft (zie hoofdstuk over Nederland).

- de aanhoudende onzekerheid over de juistheid van bepaalde gegevens over de Ierse vloot bemoeilijkt de beoordeling van de naleving van MOP IV.


Inleiding

Voor elke lidstaat van de Gemeenschap is een meerjarig oriëntatieprogramma (MOP) uitgewerkt waarin de doelstellingen voor de inkrimping van de vissersvloot zijn vastgesteld om de visserij-inspanning in overeenstemming te brengen met de beschikbare visbestanden. De MOP's van de vierde generatie (MOP IV) zijn in december 1997 goedgekeurd [2] met de doelstellingen voor de periode 1997-2001. Deze periode is bij Beschikking 2002/652/EG van de Raad [3] tot eind 2002 verlengd.

[2] Beschikkingen 98/119/EG tot en met 98/131/EG van de Commissie (PB L 39 van 12.2.1998, blz. 1-84).

[3] PB L 31 van 1.2.2002, blz. 77.

Overeenkomstig artikel 5 van Verordening (EG) nr. 2792/1999 van de Raad [4] moeten de lidstaten jaarlijks vóór 1 mei bij de Commissie een verslag indienen over de situatie van hun vloot aan het einde van het voorgaande jaar in het licht van hun respectieve MOP's. Op basis van deze verslagen en gegevens uit het communautaire visserijvlootregister moet de Commissie dan uiterlijk drie maanden na deze termijn van 1 mei een verslag bij de Raad en het Europees Parlement indienen.

[4] PB L 337 van 30.12.1999, blz. 10.

Dit verslag is het zesde verslag over de resultaten van de vierde serie programma's voor de vissersvloot (MOP IV) [5].

[5] COM(1999) 175 def, COM(2000) 738 def, COM(2001) 541 def, COM(2002) 446 def., COM (2002) 483 def. (tussentijds verslag 2002).

Meting van capaciteit en visserij-inspanning

In het kader van de MOP's is de capaciteit van een vaartuig gedefinieerd als de tonnage in brutoton (GT) en het voortstuwingsvermogen in kW. De visserij-inspanning is gedefinieerd als het product van de capaciteit maal het aantal op zee doorgebrachte dagen. Er zijn dus twee maatstaven voor de bepaling van inspanning, één in GTxdagen en één in kWxdagen.

Hermeting van de tonnage

De tonnagedoelstellingen van MOP III (1992-1996) waren uitgedrukt in brutoregisterton (BRT), hoewel in vrijwel alle lidstaten voor de capaciteitsmeting diverse tonnage-eenheden werden gebruikt: sommige vaartuigen werden gemeten in BRT, andere in GT en nog andere in nationale tonnage-eenheden.

Om de tonnagemetingen te harmoniseren, zijn Verordening (EG) nr. 3259/94 van de Raad [6] en Beschikking 95/84/EG van de Commissie [7] vastgesteld. Daarin is bepaald dat de tonnage van alle vissersvaartuigen in brutoton (GT) moet worden uitgedrukt, waarbij voor vaartuigen van minder dan 15 m de bepaling van GT is vereenvoudigd en verder formules zijn vastgesteld om, in afwachting van volledige hermeting, de GT-tonnage van vaartuigen met een lengte tussen 15 en 24 m te ramen.

[6] PB L 339 van 29.12.1994, blz. 11.

[7] PB L 67 van 25.3.1995, blz. 33.

De bij deze beschikking vastgestelde overgangsperiode loopt weldra af. Alle vaartuigen met een lengte over alles van meer dan 24 meter hadden vóór eind 1994 moeten worden gemeten in GT, terwijl alle vaartuigen met een lengte over alles van minder dan 15 meter uiterlijk eind 1998 in GT gemeten hadden moeten worden. De hermeting van vaartuigen met een lengte over alles tussen de 15 en 24 meter moet voor eind 2003 voltooid zijn.

Toen de MOP IV-programma's werden goedgekeurd, zijn de definitieve tonnagedoelstellingen voor MOP III omgezet in GT-eenheden volgens de procedure van de bijlage bij de beschikkingen van de Commissie tot vaststelling van de MOP's per lidstaat [8]. Bij deze beschikkingen is bepaald dat de berekeningen moeten worden herzien om rekening te houden met de vooruitgang in de hermeting van de vloot.

[8] Beschikkingen 98/119/EG tot en met 98/131/EG van de Commissie (PB L 39 van 12.2.1998, blz. 1-84).

De Commissie heeft de tonnagedoelstellingen grondig herzien in de beschikking over de verlenging van MOP IV, goedgekeurd in juni 2002. Wanneer de hermeting van de vloot is voltooid, eind 2003, moeten de doelstellingen definitief worden herzien. Deze herziening zal naar alle waarschijnlijkheid echter geen grote veranderingen opleveren, aangezien bij de laatste herziening reeds een groot deel van de vaartuigen in GT hermeten waren. Eventuele veranderingen in de definitieve doelstellingen van MOP IV die deze berekeningen nog opleveren, zullen worden verwerkt in de referentieniveaus als bedoeld in artikel 12 van Verordening (EG) nr. 2371/2002.

Cumulatieve visserij-inspanningsdoelstellingen

Voor de lidstaten die ervoor hebben gekozen om de doelstellingen te verwezenlijken door een aanpassing van de activiteit in plaats van de capaciteit, zijn in dit verslag de cumulatieve visserij-inspanningsdoelstellingen opgenomen. In de MOP-beschikkingen zoals ze in het Publicatieblad zijn gepubliceerd (zie voetnoot 2), staan slechts de doelstellingen voor de visserij-inspanning bij het begin en aan het einde van de periode vermeld. Aan de hand van deze cijfers worden de cumulatieve doelstellingen berekend, en wel als volgt: uitgaande van het feit dat de cumulatieve visserij-inspanningsdoelstellingen dezelfde zijn ongeacht of de vermindering gebeurt via de capaciteit, dan wel via de activiteit, is een kromme getekend van de continue capaciteitsvermindering in de periode 1.1.1996-31.12.2001 die nodig is om elk van de alleen in capaciteit uitgedrukte tussentijdse doelstellingen te bereiken. Het gebied onder deze kromme is dan vermenigvuldigd met het uitgangsniveau van de activiteit om aldus te komen tot de cumulatieve visserij-inspanning in dezelfde periode.

Communautair gegevensbestand inzake vissersvaartuigen

De uitvoering van de meerjarige oriëntatieprogramma's wordt gemonitord aan de hand van de mededelingen die voor het communautaire gegevensbestand inzake vissersvaartuigen ("het vlootregister") worden gedaan. Het bestand bevat gegevens over de fysieke kenmerken van ongeveer 90 000 zeevisserijvaartuigen van de Europese vloten, en ook informatie over het MOP-segment waartoe elk vaartuig behoort en het vistuig waarmee het is uitgerust. Het is de bedoeling dat het de gegevens over de vloot levert voor verschillende aspecten van het gemeenschappelijk visserijbeleid.

In de voorgaande verslagen over de resultaten van het MOP werden soms grote verschillen geconstateerd tussen de gegevens van het vlootregister en de door de lidstaten in hun jaarlijkse nationale verslagen verstrekte gegevens. Een van de redenen voor deze verschillen was dat de door de lidstaten meegedeelde gegevens werden gecontroleerd op fouten voordat de gegevens in de database werden opgenomen. Een geweigerd of verdacht gegeven werd voor correctie of controle aan de lidstaat teruggezonden. Met deze procedure wilde men de betrouwbaarheid van het vlootregister verbeteren, maar in de praktijk leidde dit er vaak toe dat gegevens in de nationale registers en die in het vlootregister van de Gemeenschap niet met elkaar overeenstemden.

Voor de in dit verslag gebezigde capaciteitscijfers is gebruikgemaakt van de informatie in het communautaire vlootregister, met uitzondering van de gegevens betreffende Portugal. Dit land heeft de gegevens voor dit verslag apart verstrekt, aangezien de situatie met betrekking tot zijn vloot door technische problemen in de tweede helft van 2002 niet naar behoren in de gegevensbank van de Gemeenschap kon worden bijgehouden.

Het vlootregister is op sommige punten nog steeds inconsistent. De belangrijkste reden daarvan is dat er voor sommige vaartuigen geen geschikte MOP-segmentcode bestaat. In de hierna volgende tabellen zijn deze vaartuigen onder de vermelding "Nergens ondergebracht" opgenomen. De diensten van de Commissie werken samen met de betrokken lidstaten aan een oplossing.

Globale resultaten

In de tabel "Totale Gemeenschapsvloot, uitgesplitst naar lidstaat" wordt voor de criteria tonnage en vermogen de procentuele variatie tussen 1 januari 1997 en 31 december 2002 gegeven. Er zij evenwel op gewezen dat dit percentage, wat de tonnage betreft, lager kan zijn dan het werkelijke verschil, wegens de voortgang van de hermeting van vaartuigen in GT-eenheden tijdens de verslagperiode.

De * na de tonnage (GT*) betekent dat de daarna vermelde totaalcijfers bestaan uit een mix van GT- en brt-waarden. Voor het verkrijgen van het totaalcijfer worden in eerste instantie de GT-waarden genomen, ongeacht of deze het resultaat zijn van meting of van schatting. Wanneer geen GT-waarde beschikbaar is, wordt de brt-waarde gebruikt.

a) Realisatie van de capaciteitsdoelstellingen

In de onderstaande tabel wordt de ontwikkeling van de hele communautaire vloot sinds het begin van MOP IV samengevat. Met arcering worden de lidstaten aangegeven die aan het eind van 2002 hun doelstellingen nog niet hadden bereikt.

Sinds 1 januari 1997 is de vloot ingekrompen met ongeveer 11,77 % in motorvermogen. In tonnage bedraagt deze inkrimping volgens de tabel 5,31 %, maar deze waarde blijft onzeker zolang de hermeting van de vloot niet is voltooid.

N.B.: Voor sommige lidstaten zijn de definitieve doelstellingen van MOP IV in de loop van 2003 gewijzigd, hetzij op basis van verbeteringen op het gebied van de veiligheid (alleen uitgedrukt in GT), hetzij om rekening te houden met vaartuigen die niet in de programma's waren opgenomen of op 31 december 2002 niet in het communautaire vlootregister waren opgenomen. In de onderstaande tabellen zijn deze aanpassingen niet in de cijfers verwerkt, maar wel vermeld in een toelichting onder de belangrijkste tabel van iedere lidstaat.


Totale Gemeenschapsvloot, uitgesplitst naar lidstaat

>RUIMTE VOOR DE TABEL>

Vetgedrukte gecursiveerde cijfers wijzen erop dat de doelstellingen niet zijn gerealiseerd. Er zij op gewezen dat de tonnagedoelstellingen niet zijn herzien om met het effect van hermetingen in GT-eenheden rekening te houden, zodat vergelijkingen van de situatie met de doelstellingen nog niet definitief zijn, m.u.v. de gegevens voor België en Finland.

In de gegevens betreffende de situatie in Frankrijk op 1 januari 1997 zijn de vaartuigen die in de Franse overzeese departementen staan geregistreerd (goed voor 16.388 GT en 202 767 kW), apart opgenomen aangezien daarover geen exacte gegevens bestaan.


b) Realisatie van de inspanningsdoelstellingen

Zes lidstaten hebben besloten hun MOP IV-doelstellingen te realiseren door zowel activiteit als capaciteit van een of meer segmenten van hun vloot te beheren. Daartoe moesten de lidstaten een of meer visserijtakken in elk van de betrokken segmenten definiëren. Vervolgens zijn voor elk van deze 23 visserijtakken visserij-inspanningsdoelstellingen vastgesteld.

Anders dan van de capaciteit, kan van de visserij-inspanning geen "momentopname" worden gemaakt. Dit betekent dat de inspanningsdoelstellingen cumulatief zijn voor de looptijd van het programma. In de onderstaande tabel is de inspanning in elke visserijtak tussen 1 januari 1997 en 31 december 2002 vergeleken met de cumulatieve inspanningsdoelstellingen voor eind 2002. In de laatste twee kolommen van deze tabel wordt aangegeven in hoeverre de doelstellingen zijn bereikt. Waar de doelstellingen zijn overschreden, zijn de waarden vetgedrukt.

Overzicht van de realisatie van de capaciteitsdoelstellingen per segment

>RUIMTE VOOR DE TABEL>

* De aanhoudende onzekerheid over de juistheid van bepaalde gegevens over de Ierse vloot bemoeilijkt de beoordeling van de concrete resultaten.


Realisatie van de inspanningsdoelstellingen in de 23 visserijtakken

>RUIMTE VOOR DE TABEL>

Eenheden (x 1000 GTxdagen, resp. 1000 kWxdagen)

Vetgedrukte gecursiveerde cijfers wijzen erop dat de doelstellingen niet zijn gerealiseerd.


Conclusie

Dit is het eindverslag over MOP IV. In de zes jaren van MOP IV is de communautaire vloot (exclusief de vaartuigen die staan geregistreerd in de Franse ultraperifere gebieden) ingekrompen met 107.284 GT en 928.973 kW, oftewel 5,31% in GT en 11,77% in kW.

In de meeste lidstaten zijn de betrekkelijk bescheiden doelstellingen van MOP IV ruimschoots overtroffen. Op 31 december 2002 lag de omvang van de communautaire vloot 19% (in GT) respectievelijk 13% (in kW) onder de definitieve doelstellingen van MOP IV, en alle lidstaten zijn erin geslaagd om met hun nationale vloot zowel wat de tonnage als wat het vermogen betreft, aan de doelstellingen te voldoen, met uitzondering van België, dat de tonnagedoelstelling niet heeft gehaald (104%). Van de 23 visserijtakken ten aanzien waarvan visserij-inspanningsdoelstellingen waren bepaald, hebben er vier de doelstelling, uitgedrukt in GTxdagen, en slechts twee de doelstelling, uitgedrukt in kWxdagen, niet gehaald.

Bij de in december 2002 goedgekeurde verordeningen van de Raad over de hervorming van het GVB is een verband gelegd met de nu verstreken MOP's, door als referentieniveau voor de communautaire vloot de som van de capaciteitsdoelstellingen van MOP IV vast te leggen. Vanuit dezelfde optiek is de Commissie voornemens rekening te houden met de inspanningsmaxima van MOP IV bij toekomstige inspanningsbeperkingen in het kader van herstelplannen of meerjarige beheersplannen. Zo zijn er al voorstellen gedaan voor herstelplannen ten aanzien van kabeljauw [9] en noordelijke heek [10]. Beide voorstellen zijn momenteel in behandeling bij de Raad.

[9] Voorstel voor een Verordening van de Raad tot vaststelling van herstelmaatregelen voor bepaalde kabeljauwbestanden, COM/2003/237 def., goedgekeurd op 6 mei 2003, zie artikel 10, lid 2.

[10] Voorstel voor een Verordening van de Raad tot vaststelling van herstelmaatregelen voor het noordelijke heekbestand, COM/2003/0374 def., goedgekeurd op 27 juni 2003, zie artkel 9, lid 2.


Bijlage - Resultaten per lidstaat

In de volgende tabellen en grafieken worden de resultaten van MOP IV per eind 2002 samengevat. De hoofdstukken voor iedere lidstaat bevatten de volgende gegevens.

In de tabel onder a) "Situatie van de vloot" wordt de situatie van de vloot volgens het vlootregister per eind 2002 vergeleken met de tussentijdse capaciteitsdoelstellingen voor die datum.

Onder b) "Ontwikkeling van de vloot" wordt getoond hoe de totale vlootcapaciteit van elke lidstaat zich sinds de start van MOP IV heeft ontwikkeld.

In de tabel onder c) "Visserij-inspanning" is de visserij-inspanning per segment vermeld. De gegevens in deze tabel zijn die welke door de lidstaten zijn verstrekt in hun nationale verslagen. Wanneer binnen segmenten visserijtakken zijn vastgesteld (de gearceerde regels F1, F2, enz.), zijn de doelstellingen voor het segment uitgedrukt in visserij-inspanning volgens de MOP IV-beschikking, zodat activiteitsbeperkingen tot het bereiken van de doelstellingen bijdragen.

Tenslotte zijn in de tabel onder d) "Cumulatieve visserij-inspanning" de cumulatieve tussentijdse visserij-inspanningsdoelstellingen vermeld voor elke visserijtak waarvoor de doelstellingen in visserij-inspanning zijn vastgesteld. In de grafieken die op deze tabel volgen wordt de door de lidstaten opgegeven cumulatieve visserij-inspanning (witte kolommen staafdiagram) vergeleken met de cumulatieve tussentijdse inspanningsdoelstellingen van MOP IV (gearceerde kolommen staafdiagram).


BELGIË

a) Situatie van de vloot

België

>RUIMTE VOOR DE TABEL>

Vetgedrukte gecursiveerde cijfers wijzen erop dat de doelstellingen niet zijn gerealiseerd. De in GT uitgedrukte tonnagedoelstellingen voor de segmenten 4A1 en 4A2 zijn definitief. De definitieve tonnagedoelstellingen voor segment 4A1 moeten met 112 GT worden verhoogd overeenkomstig Beschikking 2003/245EG van de Commissie om rekening te houden met verbeteringen op het gebied van veiligheid, navigatie, hygiëne, productkwaliteit en arbeidsomstandigheden voor vaartuigen met een lengte over alles van meer dan 12 meter.


b) Ontwikkeling van de vloot

Ontwikkeling totale vlootcapaciteit in GT t.o.v. doelstellingen

België

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>


Ontwikkeling totale vlootcapaciteit in kW t.o.v. doelstellingen

België

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>


c) Visserij-inspanning

Er zijn geen gegevens verstrekt over de visserij-inspanning. België voldoet niet aan de voorschriften van artikel 3 van Verordening (EG) nr. 2091/98 van de Commissie [11].

[11] PB L 266 van 1.10.1998, blz. 36.


DUITSLAND

a) Situatie van de vloot

Duitsland

>RUIMTE VOOR DE TABEL>

Vetgedrukte gecursiveerde cijfers wijzen erop dat de doelstellingen niet zijn gerealiseerd. De in GT uitgedrukte tonnagedoelstellingen voor de segmenten 4C4, 4C6 en 4C7 zijn definitief. De tonnagedoelstellingen voor de overige segmenten zijn niet herzien om met het effect van hermetingen in GT-eenheden rekening te houden, zodat vergelijkingen van de situatie met de doelstellingen nog niet definitief zijn. De situatie van de vloot en de definitieve doelstellingen moeten worden verhoogd met respectievelijk 3.297 GT en 9.037 kW om rekening te houden met de vaartuigen die deeltijds worden ingezet voor de aquacultuur en die bij de MOP's buiten beschouwing zijn gebleven.


b) Ontwikkeling van de vloot

Ontwikkeling totale vlootcapaciteit in GT* t.o.v. doelstellingen

Duitsland

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>


Ontwikkeling totale vlootcapaciteit in kW t.o.v. doelstellingen

Duitsland

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>


c) Visserij-inspanning

Duitsland heeft voor twee vlootsegmenten - boomkorvaartuigen in de Noordzee (4C4) en pelagische trawlers (4C6) - regelingen ingesteld om de visserij-inspanning te beheersen. Deze beheersregelingen bestaan uit de toewijzing van een aantal zeedagen per vaartuig voor boomkorvaartuigen en een beperking van de totale inspanning voor pelagische trawlers.

Duitsland

>RUIMTE VOOR DE TABEL>

Eenheden x 1000 GTxdagen en x 1000 kWxdagen

d) Cumulatieve visserij-inspanning van de vlootsegmenten ten aanzien waarvan een visserij-inspanningsregeling geldt

Duitsland

>RUIMTE VOOR DE TABEL>

Eenheden x 1000 GTxdagen en x 1000 kWxdagen


4C4 Boomkorvaartuigen

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

GTxdagen (x 1000)

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

// kWxdagen (x 1000)

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>


>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

Situatie // Doelstelling

4C6 Pelagische trawlers

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

GTxdagen (x 1000)

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

// kWxdagen (x 1000)

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>


>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

Situatie // Doelstelling


DENEMARKEN

a) Situatie van de vloot

Denemarken

>RUIMTE VOOR DE TABEL>

De in GT uitgedrukte tonnagedoelstellingen voor segment 4B4 zijn definitief. De tonnagedoelstellingen voor de overige segmenten zijn niet herzien om met het effect van hermetingen in GT-eenheden rekening te houden, zodat vergelijkingen van de situatie met de doelstellingen nog niet definitief zijn.


b) Ontwikkeling van de vloot

Ontwikkeling totale vlootcapaciteit in GT* t.o.v. doelstellingen

Denemarken

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>


Ontwikkeling totale vlootcapaciteit in kW t.o.v. doelstellingen

Denemarken

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>


c) Visserij-inspanning

Denemarken

>RUIMTE VOOR DE TABEL>

Eenheden x 1000 GTxdagen en x 1000 kWxdagen

SPANJE

a) Situatie van de vloot

Spanje

>RUIMTE VOOR DE TABEL>

De in GT uitgedrukte tonnagedoelstellingen voor segment 4E7 zijn definitief. De tonnagedoelstellingen voor de overige segmenten zijn niet herzien om met het effect van hermetingen in GT-eenheden rekening te houden, zodat vergelijkingen van de situatie met de doelstellingen nog niet definitief zijn.


b) Ontwikkeling van de vloot

Ontwikkeling totale vlootcapaciteit in GT* t.o.v. doelstellingen

Spanje

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>


Ontwikkeling totale vlootcapaciteit in kW t.o.v. doelstellingen

Spanje

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>


c) Visserij-inspanning

Spanje

>RUIMTE VOOR DE TABEL>

Eenheden x 1000 GTxdagen en x 1000 kWxdagen

FINLAND

a) Situatie van de vloot

Finland

>RUIMTE VOOR DE TABEL>

De in GT uitgedrukte tonnagedoelstellingen voor de segmenten 4L1, 4L2, 4L3 en 4L4 zijn definitief.


b) Ontwikkeling van de vloot

Ontwikkeling totale vlootcapaciteit in GT t.o.v. doelstellingen

Finland

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>


Ontwikkeling totale vlootcapaciteit in kW t.o.v. doelstellingen

Finland

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>


c) Visserij-inspanning

Finland

>RUIMTE VOOR DE TABEL>

Eenheden (x 1000 GTxdagen, resp. 1000 kWxdagen)

FRANKRIJK

a) Situatie van de vloot

Frankrijk

>RUIMTE VOOR DE TABEL>

Vetgedrukte gecursiveerde cijfers wijzen erop dat de doelstellingen niet zijn gerealiseerd. De in GT uitgedrukte tonnagedoelstellingen voor de segmenten 4F5 en 4F6 zijn definitief. De tonnagedoelstellingen voor de overige segmenten zijn niet herzien om met het effect van hermetingen in GT-eenheden rekening te houden, zodat vergelijkingen van de situatie met de doelstellingen nog niet definitief zijn.


Herziening van de doelstellingen voor de pelagische trawlers (4F6)

In 2002 hebben de Franse autoriteiten de Commissie verzocht om een verhoging van de capaciteit. Dit verzoek was gebaseerd op het feit dat zich extra vangstmogelijkheden hadden aangediend in de wateren voor de kust van West-Afrika (Mauritanië).

Op basis van uitgebreid wetenschappelijk advies heeft de Commissie ermee ingestemd de definitieve doelstellingen voor dit segment van de vloot te verhogen met 4.500 GT en 4.500 kW, op voorwaarde dat de lidstaat zich houdt aan een "speciale nationale visserij-inspanningsregeling", om te voorkomen dat de nieuwe capaciteit wordt verplaatst naar noordelijke pelagische bestanden in Gemeenschaps- of internationale wateren. De definitieve doelstellingen voor dit segment moeten dienovereenkomstig worden aangepast.

Herziening van de doelstellingen voor de segmenten 4FC en 4FD

Naar aanleiding van een verzoek van de Franse autoriteiten in 2002 heeft de Commissie ermee ingestemd de definitieve doelstellingen van segment 4FC met 100 GT en 1.500 kW en die van segment 4FD met 1.200 GT en 3.000 kW te verhogen. Deze verhogingen zijn nog niet verwerkt in bovenstaande tabel.


b) Ontwikkeling van de vloot

Ontwikkeling totale vlootcapaciteit in GT* t.o.v. doelstellingen

Frankrijk zonder overzeese departementen

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>


Ontwikkeling totale vlootcapaciteit in kW t.o.v. doelstellingen

Frankrijk zonder overzeese departementen

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>


c) Visserij-inspanning

Frankrijk

>RUIMTE VOOR DE TABEL>

Eenheden x 1000 GTxdagen en x 1000 kWxdagen


d) Cumulatieve visserij-inspanning van de vlootsegmenten ten aanzien waarvan een visserij-inspanningsregeling geldt

Frankrijk

>RUIMTE VOOR DE TABEL>

Eenheden x 1000 GTxdagen en x 1000 kWxdagen


Frankrijk - 4F3 Trawlers > 30 meter

GTxdagen (x 1000)

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

// kWxdagen (x 1000)

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>


>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

Situatie // Doelstelling

Frankrijk - 4F6 Pelagische trawlers > 50 meter

GTxdagen (x 1000)

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

// kWxdagen (x 1000)

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>


>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

Situatie // Doelstelling

Frankrijk - 4F8 Middellandse Zee trawlers

GTxdagen (x 1000)

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

// kWxdagen (x 1000)

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>


>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

Situatie // Doelstelling


Frankrijk - 4F9 Middellandse Zee ringzegens: Visserijtak F1: tonijn

GTxdagen (x 1000)

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

// kWxdagen (x 1000)

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>


>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

Situatie // Doelstelling

Frankrijk - 4F9 Middellandse Zee ringzegens: Visserijtak F2: kleine pelagische visserij

GTxdagen (x 1000)

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

// kWxdagen (x 1000)

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>


>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

Situatie // Doelstelling


VERENIGD KONINKRIJK

a) Situatie van de vloot

Verenigd Koninkrijk

>RUIMTE VOOR DE TABEL>

Vetgedrukte gecursiveerde cijfers wijzen erop dat de doelstellingen niet zijn gerealiseerd. De in GT uitgedrukte tonnagedoelstellingen voor de segmenten 4N1, 4N2, 4N3, 4N4, 4N5, 4N6 en 4N7 zijn definitief. De tonnagedoelstellingen voor het resterende segment niet zijn herzien om met het effect van hermetingen in GT-eenheden rekening te houden, zodat vergelijkingen van de situatie met de doelstellingen nog niet definitief zijn. De definitieve tonnagedoelstellingen voor segment 4N4 moeten met 143 GT worden verhoogd overeenkomstig Beschikking 2003/245/EG van de Commissie om rekening te houden met verbeteringen op het gebied van veiligheid, navigatie, hygiëne, productkwaliteit en arbeidsomstandigheden voor vaartuigen met een lengte over alles van meer dan 12 meter.

Herziening van de doelstellingen

De Commissie heeft een verzoek van het Verenigd Koninkrijk aanvaard om de doelstellingen voor MOP IV met 6% te verhogen op grond van het feit dat de capaciteit van de vloot van het Verenigd Koninkrijk tussen 1983 en 1986 vrijwillig is ingekrompen en dat deze inkrimping later in de verplichte MOP-doelstellingen is verwerkt. De definitieve doelstellingen moeten dienovereenkomstig worden aangepast.


b) Ontwikkeling van de vloot

Ontwikkeling totale vlootcapaciteit in GT* t.o.v. doelstellingen

Verenigd Koninkrijk

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>


Ontwikkeling totale vlootcapaciteit in kW t.o.v. doelstellingen

Verenigd Koninkrijk

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>


c) Visserij-inspanning

Verenigd Koninkrijk

>RUIMTE VOOR DE TABEL>

Eenheden x 1000 GTxdagen en x 1000 kWxdagen


d) Cumulatieve visserij-inspanning van de vlootsegmenten ten aanzien waarvan een visserij-inspanningsregeling geldt

Verenigd Koninkrijk

>RUIMTE VOOR DE TABEL>

Eenheden x 1000 GTxdagen en x 1000 kWxdagen


Verenigd Koninkrijk - 4N2 Pelagische visserij: visserijtak F1. Noordzeeharing

GTxdagen (x 1000)

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

// kWxdagen (x 1000)

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>


>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

Situatie // Doelstelling

Verenigd Koninkrijk - 4N2 Pelagische visserij: visserijtak F2. Westelijke pelagische soorten

GTxdagen (x 1000)

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

// kWxdagen (x 1000)

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>


>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

Situatie // Doelstelling

Verenigd Koninkrijk - 4N2 Pelagische visserij: visserijtak F3. Atlantisch-Scandinavische haring

GTxdagen (x 1000)

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

// kWxdagen (x 1000)

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>


NB: Een voetnoot bij de tabel met de doelstellingen van de MOP-beschikking stelt dat de doelstellingen voor deze visserijtak voor herziening in het licht van de ontwikkeling van de visserij vatbaar zijn. .

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

Situatie // Doelstelling


Verenigd Koninkrijk - 4N2 Pelagische visserij: visserijtak F4 - Blauwe wijting

GTxdagen (x 1000)

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

// kWxdagen (x 1000)

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>


NB: Een voetnoot bij de tabel met de doelstellingen van de MOP-beschikking stelt dat de doelstellingen voor deze visserijtak voor herziening in het licht van de ontwikkeling van de visserij vatbaar zijn. .

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>


>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

Situatie // Doelstelling

Verenigd Koninkrijk - 4N3 Boomkorvaartuigen: visserijtak F1 - Platvis IV

GTxdagen (x 1000)

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

// kWxdagen (x 1000)

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>


>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>


>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>


>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

Situatie // Doelstelling

Verenigd Koninkrijk - 4N3 Boomkorvaartuigen: visserijtak F2 - Platvis VII, VI

GTxdagen (x 1000)

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

// kWxdagen (x 1000)

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>


>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>


>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>


>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

Situatie // Doelstelling


Verenigd Koninkrijk - 4N4 Demersale trawl, ringzegen, nephropstrawl

GTxdagen (x 1000)

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

// kWxdagen (x 1000)

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>


>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>


>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>


>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

Situatie // Doelstelling

Verenigd Koninkrijk - 4N8 Verre zeevisserij

GTxdagen (x 1000)

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

// kWxdagen (x 1000)

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>


>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>


>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>


>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

Situatie // Doelstelling


GRIEKENLAND

a) Situatie van de vloot

Griekenland

>RUIMTE VOOR DE TABEL>

Vetgedrukte gecursiveerde cijfers wijzen erop dat de doelstellingen niet zijn gerealiseerd. De in GT uitgedrukte tonnagedoelstellingen voor segment 4D4 zijn definitief. De tonnagedoelstellingen voor de overige segmenten zijn niet herzien om met het effect van hermetingen in GT-eenheden rekening te houden, zodat vergelijkingen van de situatie met de doelstellingen nog niet definitief zijn.


b) Ontwikkeling van de vloot

Ontwikkeling totale vlootcapaciteit in GT* t.o.v. doelstellingen

Griekenland

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

Ontwikkeling totale vlootcapaciteit in kW t.o.v. doelstellingen

Griekenland

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

c) Visserij-inspanning

Griekenland

>RUIMTE VOOR DE TABEL>

Eenheden x 1000 GTxdagen en x 1000 kWxdagen


IERLAND

a) Situatie van de vloot

Ierland

>RUIMTE VOOR DE TABEL>

Vetgedrukte gecursiveerde cijfers wijzen erop dat de doelstellingen niet zijn gerealiseerd. Vanwege technische problemen in de loop van 2001/2002 heeft Ierland zijn vlootregister nog niet volledig kunnen bijwerken. Deze technische problemen zijn opgelost maar het register blijft onvolledig totdat de achterstand aan visserijgegevens is weggewerkt. Deze taak zal naar verwachting spoedig voltooid zijn. Vergelijkingen van de situatie met de doelstellingen zijn dus onzeker. Er zij op gewezen dat de tonnagedoelstellingen niet zijn herzien om met het effect van hermetingen in GT-eenheden rekening te houden. De definitieve tonnagedoelstellingen voor de segmenten 4G1 en 4G2 moeten met respectievelijk 107 GT en 96 GT worden verhoogd overeenkomstig Beschikking 2003/24/EG van de Commissie om rekening te houden met verbeteringen op het gebied van veiligheid, navigatie, hygiëne, productkwaliteit en arbeidsomstandigheden voor vaartuigen met een lengte over alles van meer dan 12 meter. Bovendien moeten de situatie van de vloot en de definitieve doelstellingen worden aangepast met respectievelijk 6.706 GT en 28.259 kW om rekening te houden met vaartuigen die deeltijds worden ingezet in de aquacultuur en in het MOP buiten beschouwing waren gebleven.

Herziening van de doelstellingen in verband met segment 4G1

De Commissie onderzoekt een verzoek van de Ierland om de definitieve doelstellingen voor MOP IV voor segment 4G1 te verhogen om de registratie van de bestaande kustvissers mogelijk te maken. Ten tijde van de goedkeuring van MOP IV is 5.473 GT en 28.447 kW toegevoegd aan de Ierse doelstellingen om rekening te houden met de registratie van deze vaartuigen, maar volgens de Ierse autoriteiten komt dit niet volledig overeen met de capaciteit van deze vloot en zij verzoeken dan ook om respectievelijk 2.300 GT en 25.130 kW extra. Aangezien van de 5.473 GT en 28.447 kW die bij de goedkeuring van MOP IV is toegevoegd, slechts 2.077 GT en 14.475 kW was geregistreerd ten tijde van de opstelling van dit verslag (1 juni 2003), moet het verschil worden afgetrokken van de definitieve doelstelling voor dit segment.


b) Ontwikkeling van de vloot

Ontwikkeling totale vlootcapaciteit in GT* t.o.v. doelstellingen

Ierland

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

Ontwikkeling totale vlootcapaciteit in kW t.o.v. doelstellingen

Ierland

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

c) Visserij-inspanning

Ierland

>RUIMTE VOOR DE TABEL>

Eenheden x 1000 GTxdagen en x 1000 kWxdagen

d) Cumulatieve visserij-inspanning van de vlootsegmenten ten aanzien waarvan een visserij-inspanningsregeling geldt

Ierland

>RUIMTE VOOR DE TABEL>

Eenheden x 1000 GTxdagen en x 1000 kWxdagen


Ierland - 4G2 Pelagische trawl

GTxdagen (x 1000)

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

// kWxdagen (x 1000)

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>


>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>


>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>


>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

Situatie // Doelstelling

Ierland - 4G3 Boomkor

GTxdagen (x 1000)

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

// kWxdagen (x 1000)

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>


>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>


>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>


>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

Situatie // Doelstelling


ITALIË

a) Situatie van de vloot

Italië

>RUIMTE VOOR DE TABEL>

Vetgedrukte gecursiveerde cijfers wijzen erop dat de doelstellingen niet zijn gerealiseerd. Er zij op gewezen dat de tonnagedoelstellingen niet zijn herzien om met het effect van hermetingen in GT-eenheden rekening te houden, zodat vergelijkingen van de situatie met de doelstellingen nog niet definitief zijn.


b) Ontwikkeling van de vloot

Ontwikkeling vlootcapaciteit in GT* t.o.v. doelstellingen

Italië

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

Ontwikkeling vlootcapaciteit in kW t.o.v. doelstellingen

Italië

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

c) Visserij-inspanning

Italië

>RUIMTE VOOR DE TABEL>

Eenheden x 1000 GTxdagen en x 1000 kWxdagen


NEDERLAND

a) Situatie van de vloot

Nederland

>RUIMTE VOOR DE TABEL>

Vetgedrukte gecursiveerde cijfers wijzen erop dat de doelstellingen niet zijn gerealiseerd. De in GT uitgedrukte tonnagedoelstellingen voor de segmenten 4J2, 4J3 en 4J4 zijn definitief. De tonnagedoelstellingen voor de overige segmenten zijn niet herzien om met het effect van hermetingen in GT-eenheden rekening te houden, zodat vergelijkingen van de situatie met de doelstellingen nog niet definitief zijn. Bovendien moeten de situatie van de vloot en de definitieve doelstellingen worden verhoogd met respectievelijk 21.978 GT en 60.138 kW om rekening te houden met vaartuigen die deeltijds worden ingezet in de aquacultuur en die in het MOP buiten beschouwing waren gebleven.

Herziening van de doelstellingen voor het segment "pelagische trawlers" (4J2)

In december 1999 hebben de Nederlandse autoriteiten de Commissie verzocht om een capaciteitsverhoging. Het verzoek was gebaseerd op de extra vangstmogelijkheden die waren ontstaan, hoofdzakelijk in de wateren voor West-Afrika (Mauretanië).

Op basis van uitgebreid wetenschappelijk advies heeft de Commissie ermee ingestemd de definitieve doelstellingen voor dit segment te verhogen met respectievelijk 44.888 GT en 41.489 kW, op voorwaarde van een "speciale nationale visserij-inspanningsregeling" om een eventuele verschuiving van deze vangstcapaciteit naar de noordelijke pelagische bestanden in Gemeenschaps- en internationale wateren te voorkomen. De definitieve doelstellingen voor dit segment moeten dienovereenkomstig worden aangepast.

Herziening van de doelstellingen voor het segment "divers tuig" (4J7)

In december 2002 heeft Nederland verzocht om de registratie van enkele vaartuigen voor de ambachtelijke kust- en binnenvisserij, die vanwege twijfel over de professionele status ervan tot dusverre nog niet waren geregistreerd. Het verzoek betreft 27 vaartuigen met passief tuig die vissen in de Waddenzee, met een vermogen van 2.279 KW en 753 GT. De definitieve doelstellingen van segment 4J7 moeten dienovereenkomstig worden gewijzigd.


b) Ontwikkeling van de vloot

Ontwikkeling totale vlootcapaciteit in GT* t.o.v. doelstellingen

Nederland

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

Ontwikkeling totale vlootcapaciteit in kW t.o.v. doelstellingen

Nederland

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

c) Visserij-inspanning

Nederland

>RUIMTE VOOR DE TABEL>

Eenheden x 1000 GTxdagen en x 1000 kWxdagen

d) Cumulatieve visserij-inspanning van de vlootsegmenten ten aanzien waarvan een visserij-inspanningsregeling geldt

Nederland

>RUIMTE VOOR DE TABEL>

Eenheden x 1000 GTxdagen en x 1000 kWxdagen


Nederland - 4J2 Pelagische trawlers

GTxdagen (x 1000)

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

// kWxdagen (x 1000)

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>


>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>


>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>


>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

Situatie // Doelstelling

Nederland - 4J3 Kotters > 221 kW

GTxdagen (x 1000)

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

// kWxdagen (x 1000)

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>


>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>


>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>


>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

Situatie // Doelstelling


Nederland - 4J4 Eurokotters <= 221 kW

GTxdagen (x 1000)

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

// kWxdagen (x 1000)

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>


>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>


>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>


>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

Situatie // Doelstelling

Nederland - 4J5 Kleine vissersvaartuigen

GTxdagen (x 1000)

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

// kWxdagen (x 1000)

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>


>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>


>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>


>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

Situatie // Doelstelling


PORTUGAL

a) Situatie van de vloot

In de tweede helft van 2002 heeft Portugal slechts sporadisch gegevens over de vloot meegedeeld volgens de procedures van Verordening (EG) nr. 2090/98 van de Commissie [12]. Onderstaande tabel is gebaseerd op de gegevens die Portugal heeft meegedeeld overeenkomstig artikel 5 van Verordening (EG) nr. 2792/99 van de Raad [13]. Hierbij zij opgemerkt dat de gegevens voor de Azoren en Madeira zijn gebaseerd op het eerste semester van 2002.

[12] PB L 266 van 1.10.1998, blz. 27.

[13] PB L 337 van 30.12.1999, blz. 10.

Portugal

>RUIMTE VOOR DE TABEL>

Er zij op gewezen dat de tonnagedoelstellingen niet zijn herzien om met het effect van hermetingen in GT-eenheden rekening te houden, zodat vergelijkingen van de situatie met de doelstellingen nog niet definitief zijn.

b) Ontwikkeling van de vloot

Ontwikkeling totale vlootcapaciteit in GT* t.o.v. doelstellingen

Portugal

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

Ontwikkeling totale vlootcapaciteit in kW t.o.v. doelstellingen

Portugal

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

c) Visserij-inspanning

Portugal

>RUIMTE VOOR DE TABEL>

Eenheden x 1000 GTxdagen en x 1000 kWxdagen


ZWEDEN

a) Situatie van de vloot

Zweden

>RUIMTE VOOR DE TABEL>

Vetgedrukte gecursiveerde cijfers wijzen erop dat de doelstellingen niet zijn gerealiseerd. Er zij op gewezen dat de tonnagedoelstellingen niet zijn herzien om met het effect van hermetingen in GT-eenheden rekening te houden, zodat vergelijkingen van de situatie met de doelstellingen nog niet definitief zijn. De definitieve tonnagedoelstellingen voor de segmenten 4M2, 4M3, 4M4 moeten met respectievelijk 11 GT, 458 GT en 88 GT worden verhoogd overeenkomstig Beschikking 2003/245/EG van de Commissie om rekening te houden met verbeteringen op het gebied van veiligheid, navigatie, hygiëne, productkwaliteit en arbeidsomstandigheden voor vaartuigen met een lengte over alles van meer dan 12 meter.


b) Ontwikkeling van de vloot

Ontwikkeling totale vlootcapaciteit in GT* t.o.v. doelstellingen

Zweden

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

Ontwikkeling totale vlootcapaciteit in kW t.o.v. doelstellingen

Zweden

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

c) Visserij-inspanning

Zweden

>RUIMTE VOOR DE TABEL>

Eenheden x 1000 GTxdagen en x 1000 kWxdagen

d) Cumulatieve visserij-inspanning van de vlootsegmenten ten aanzien waarvan een visserij-inspanningsregeling geldt

Zweden

>RUIMTE VOOR DE TABEL>

Eenheden x 1000 GTxdagen en x 1000 kWxdagen


Zweden - 4M4 Bodemtrawlers

GTxdagen (x 1000)

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

// kWxdagen (x 1000)

>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>


>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>


>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>


>REFERENTIE NAAR EEN GRAFIEK>

Situatie // Doelstelling